1ste week Spanje

1 april 2008 - Santiago de Compostela, Spanje

We zijn alweer een paar dagen in Spanje...... en eindelijk is hij daar dan de ZON! Heerlijk, nee we zijn nog niet het dak van de bus opgeklommen om daar het ultieme vakantie gevoel met in de hand een biertje te hebben maar de meegebrachten Bavaria is er alweer lang door heen.

In de regen reden we Spanje binnen maar toen we op de camping in Sebreno waren (vlakbij Ribadesella) klaarde het gelukkig op. Na een heerlijke nacht slapen hebben we onze degelijke schoenen aangetrokken om in de omgeving te gaan wandelen. Ja die Pijs en Hems doen niet alleen maar zuipen. Zelf een route bedacht omdat bestaande routes niet bij ons in de buurt lagen. Uiteindelijk een 20km gelopen en dat is zo onervaren als ik (Tinuz) ben best wat in de bergen. Erg mooie omgeving waar we ook een mooie grot/tunnel zagen, zie fotos. De volgende dag gelukkig geen spierpijn dus hup de fiets op en de bergen in. Das best pittig en je krijgt respect voor de gasten die de Tour de France fietsen, maar wederom mooie omgeving.

Hier en daar zagen we een aankondiging van een lokaal feest ten eren van een heilige (San Jose) ofzo. Natuurlijk moeten we onze naam hoog houden dus wij hier ´s avonds op af. Het was op een stukje weiland 500 meter van de camping dus ideaal. Tot onze verbazing stonden er 2 enorme (maar dan bedoel ik ook enorme) podiumwagens.  Via via hoorde we dat dit geintje 12000 euro kosten (er waren dan ook 24 muzikanten).  Het begon echter pas om 23.00u voor die tijd was het leeg (bar dicht en muziek uit). Klokslag 23.00u barste het los, nouja op het podium wilde ze wel maar wij stonden met nog geen 50 man te kijken en buiten ons en 2 andere Nederlanders had er niemand drank in z´n handen. En enthousiast waren ze ook niet, stelletje chagarijnen. Na ruim een uur ging het van het een naar het andere mega podium en kwam het volk aangedruppeld. Wij zijn, verstanding als we zijn, op tijd naar ons bedje gegaan. Daar konden we nog mooi mee genieten van de klanken die zoals wij later hoorden tot 05.30u door zijn gegaan.

Wij hebben de camping verlaten en zijn via een route in Picos de Europa verder gereden. Hebben de Joker even getest op een flinke berg om daar van het uitzicht te genieten.

Nu zitten we in Santiago de Compostella, hebben de Kathadraal bezocht, stukje van een mis bijgewoond en een Apostel geknuffeld. Dit laatste is een ritueel voor de de pelgrims die de route de Compostella hebben gelopen. Morgen rijden we weer een beetje verder met het zonneke mee!!!

1. Eva:
    1 april 2008
    Hee Lieverds,

T ziet er super gezellig, gaaf en romantisch uit!
    Ik duim hier hele dagen voor mooi weer daar bij jullie, maar volgens mij is het hier te bewolkt om deze positieve starlen die kant in te krijgen. Geniet maar lekker van alles!

liefs Eva
  2. Arjen:
    1 april 2008
    Heey stelletje reizigers, we zitten momenteel in hetzelfde land, alleen zit ik een behoorlijk stuk zuidelijker vlakbij Sevilla. Ik ben hier in elk geval nog tot en met vrijdag deze week, maar de kans is natuurlijk klein dat jullie je reisplannen omgooien, anders zouden we een biertje kunnen doen in de buurt van Sevilla. Veel plezier, en blijft leuk om jullie te volgen (btw, als jullie in dit tempo doorgaan maken jullie volgens mij nooit een jaar reizen vol, maar goed, ik neem aan dat jullie onderweg ook "vakantie ;-)" vieren om uit te rusten, zodat je er zeker een jaar over doet.....

Grtz,

Arjen
  3. Melanie:
    Hi lieverds!

Wat hebben jullie het toch goed he! Mooie foto's. Stuk beter dan hier....
    Enne,nog bedankt voor jullie belletje gisteren. Fijn om weer ff een stem te horen. Have fun!
    XX Mel
  4. Jeanne en Jacques Hems:
    Hoi Martijn en Sharon

Wij hebben genoten van de foto's.
    Gelukkig hebben jullie nu wat meer zon!
    Echte feestgangers zijn jullie daar nog niet tegengekomen.Maar als jullie er zijn, zullen zij het snel leren.
    Veel plezier en geniet.
    Groetjes en xx van ons.
  5. Nel Vrijaldenhoven:
    Hallo Sharon en Martijn,
    Was nieuwschierig hoe het jullie vergaat, dus vandaar kom ik even kijken, zo te lezen hebben jullie het daar wel naar de zin, prachtige foto,s, wat heerlijk lijkt me dat om zo te reizen als ik jong was zou ik dat ook wel willen doen(denk ik!)Wij wensen jullie een hele goede reis, heel veel plezier en pas goed op jullie zelf hé.Geniet ervan!
    Groetjes van ons.
  6. ikke en ikke:
    3 april 2008
    Hallo schatjes,fijn om te zien wat jullie allemaal beleven,geniet van alles wat nog komen gaat!!!! Heel Veel xxx van Paps en Mams Pijs.
  7. Pietje en "the sisters".:
    3 april 2008
    Apostel knuffelen?
    Volgens mij was het Martijn!
  8. peter:
    4 april 2008
    gallie zukt ok aalt een fisje op.

houdoe en salu en veul plezier
  9. Dennis:
    4 april 2008
    Hey Reizigers, Tjonge een stuk beter weer dan hier in de You Naait Me Steeds. Volgens mij rijden die podiumwagens een heel jaar achter jullie aan in plaats van dat ze toevallig 500 meter verderop in een weiland staan. Ja ja dat moet ik geloven? :)

Mooie foto's van de zee daar, ook die missen we hier. Nog ff wachten tot eind juni en dan vlammen we naar de oostkust.

Big Brother
  10. ikke en ikke:
    5 april 2008
    Prachtige camping zeg,daar zou ik nu ook wel willen zitten,heerlijk uitwaaien en laat de boel de boel,mooie omgeving ook!! goed van jullie hoor!!! Heel veel kusjes en bij het volgende roseetje denk aan mij !Mama charlot