USA

7 mei 2009 - Nuenen, Nederland

Hello,

Dit is waarschijnlijk voorlopig ons laatste blog op deze site. Want inderdaad WE'RE BACK!

Gelukkig hebben we onze reisperiode geweldig afgesloten met een trip naar Amerika, hier hebben we Dennis, Petra en Patrick bezocht in hun Amerikaanse huis in een wijk die je alleen maar in films en series ziet op de tv. Maar we hebben ook een groot stuk van Noordoost Amerika onveilig gemaakt.

Allereerst zijn we vanuit huize Meier 10 uur rijden naar het noorden gegaan om de Niagara watervallen te bekijken. Eigenlijk wilde we met de bekende "Maid of the mist-boot" mee maar het seizoen was nog niet geopend en er lag zelfs nog sneeuw. Op de boven gelegen meren dreef hier en daar ook nog een ijsschots. Zoals de foto's laten zien was het dan frisjes (zeg maar koud). Maar de moeite waard was het zeker, hellemaal toen we 's avonds de watervallen bij speciale verlichting zagen.

Mede doordat we eigenlijk een beetje te vroeg in het seizoen waren hebben we Cape Cod overgeslagen omdat er nu toch geen walvissen te zien zijn. Dus dan maar door naar de Big Apple; New York. Wat een wereldstad en dan heb je alleen nog maar Manhattan gezien. We zaten net buiten het centrum en konden met een shuttle bus naar een centraal metrostation. Ideaal! Hier hebben we twee dagen rondgereden op zo'n open bus. Lekker toeristisch maar je ziet wel heel veel. Ground Zero is nog steeds in aanbouw, maar het is vreemd er live te staan met de gedachten van de tv-beelden in je achterhoofd.

Het ene gebouw is nog hoger dan het andere en je waant je zo in een filmscene met al die bekende locaties en gebouwen. Na lang wachten bij het Empire State Building om er op te mogen hadden we besloten niet langer in de rij te blijven staan en van het mooie weer te genieten. Dus hup met de gratis pont even lang het Vrijheidsbeeld. Lekker broodje hier, hotdogje daar... zonnetje... kortom genieten! Aan het eind van de dag zagen we kans om i.p.v. de Empire de Rockefeller op te gaan. Deze is dan wel iets lager dan de Empire maar het grote voordeel is dan wel dat je de Empire ziet staan. Kijk en die is natuurlijk wel heel bekend. Verder hadden we hier een mooi overzicht over de stad met het Central Park. 's Avonds zijn we met de bus nog richting Brooklyn gegaan waarvan uit je een top uitzicht hebt op New York. Alleen balen dat toen de batterij van mijn goede camera leeg was.

Na New York stond Washington op het programma maar voor we daar waren stopte we eerst even bij Philadelphia. En dat alleen maar voor een stel trappen voor een museum, maar wel heel bekende trappen..... die uit de film van Rocky. Het was een regenachtige dag en die film is toch al heel erg oud maar in die 10 minuten dat wij er waren, waren er zeker 25 mensen net zo gek als ik die Rocky even na moesten doen. Lache!

In Washington zijn we even op bezoek geweest bij Obama, het Pentagon bekeken en het 2e wereldoorlogsmonument bezocht. Dit is ook bekent uit de film Forrest Gump oftewel het grote Lincoln memorial. Het viel ons op dat Washington een erge schone stad is maar niet heel levendig. Verder via een mooie route van 2 dagen door de indianendorpen, helaas hebben we de tweede dag minder weer gehad en zijn we verder gegaan naar Nashville, de stad van de country en blues. Een super gezellig centrum waar continue live muziek is in bijna alle cafés. Hier hebben we onder andere Hard Rock Café, BB Kings Café en Wild Horse Saloon bezocht. Erg gezellig. De tweede dag zijn we naar L'Hermitage geweest, het oude huis van President Jackson. Dit is een oude katoenplantage geweest waar veel slaven hebben gezwoegd. Buiten de historie van de slaven  was het wel een schitterende omgeving en een super mooi huis.

Van de ene muziekstad naar de anderen want hierna kwamen we uit bij Memphis en dus Graceland oftewel Elvis. Super ervaring om geweest te zijn. We hebben zijn huis bezocht, het automuseum en zijn 2 vliegtuigen. Verder hebben we een rondleiding gehad door de SUN-studio's, hier is het allemaal begonnen met zijn eerste hit: That's Allrigth Mamma. Hier moesten we natuurlijk even op de foto met de originele microfoon waar dus ook Elvis in heeft gezongen. (en ondertussen ook miljoenenfans dus echt hygiënisch kan het niet zijn met die Mexicaanse griep)

Vanuit Memphis zijn we weer richting huize Meier gereisd en hebben nog een tussenstop gemaakt bij een Bourbon (whisky) distellerij, die van Jim Bean. Erg leuk om een keer gezien te hebben en indrukwekkend om te zien hoeveel vaten er opgeslagen liggen. Denk dat je alleen van de geur al flink aangeschoten kan raken. Nu wilde we even stoppen bij de Four Roses distellerij, helaas dicht maar door de nieuwschierigheid van Sharons gegluur door de ramen kregen we een privérondleiding binnen van een arbeider, aardig he!

Teruggekomen bij Dennis en Petra (en Patrick natuurlijk) hebben we geholpen bij de viering van Koninginnedag (Queens Birthday Party). Deze organisatie valt grotendeels, eigenlijk geheel, in handen van Dennis en wij mochten helpen achter (hoe kan het ook anders) de bar. Erg gezellig om te doen en buiten wat wind hadden we die dag super weer. Als dank en herinnering hebben we een mooie foto van die dag ingelijst met een badge gekregen. Verder hebben we de laatste dagen nog lekker wat geshopt en zelfs het paardrijden van Patrick gezien.

Twee dagen voordat we terugvlogen kwamen volgende gasten van Dennis en Petra al weer aan, Sharon's Moeder, Tante Marijke en een vriendin (Thea). Precies op tijd om Sharon's verjaardag te vieren. Petra had hiervoor speciaal een echte Amerikaanse taart gemaakt... Heerlijk! En wat hebben Dennis, Petra en Patrick gezorgd voor een super leuk verblijf. Thank you!!!!!

En ja toen moesten we weer naar huis.... aan alles komt een einde! Maar terugkijkend op het afgelopen jaar krijgen we meteen een glimlach! Het was een topjaar!

Super leuk dat jullie ons allemaal gevolgd hebben, hopelijk hebben jullie ook beetje van onze reis kunnen genieten. Tot snel, de groeten

Sharon en Martijn

PS als er iemand nog een baantje heeft???

1. Melanie:
    7 mei 2009
    HEERLIJK al die foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ben toch blij dat jullie nu weer ff in NL zijn!

Nu is het weer de beurt aan mij voor een avontuur :-)
    Hahaha!

Dikke kus,
    Mel
  2. linda:
    7 mei 2009
    He Schatjes,

Wat een leuk verhaal weer! staat je trouwens goed sherry, die trouwjurk?! Leuke foto's, gaaf man bij Elvis langsgeweest. En nu weer in het koude, vertrouwde nuenen. Maar zoals jullie zien, het zonnetje schijnt meteen weer nu jullie terug zijn (vandaag dan)
    Ben heel benieuwd naar de live-verhalen!!!
    En zo is het; aan alle goede dingen komt een einde. Maar de super mooie herinneringen blijven! (echt hoor)
    Tot snel. x lin
  3. Niek van de Koets Deurne:
    17 oktober 2009
    Ha Sharon & Martijn,

Herinneren jullie mij nog van de koets in Deurne waar we hebben samen gewerkt tijdens de kermis in Deurne??

Ik kwam op jullie site omdat ik wat meer info over Zell am see wilde op doen en plots kwam deze site te voorschijn.

Betekend dat dat jullie deze winter in zell am see aan het werk zijn of niet?

Mail me maar: [email protected]

Veul plezier!
    Groetjes
    Niek
  4. Annet de Veen:
    25 november 2009
    Hallo

Ik ben Annet Alleenstaande moeder en ik zoek een busje om mee naar Portugal te gaan a.s. 2010 voor drie weken met mijn twee kinderen 10 & 8 en een nichtje 15.
    Ik zocht iets in Portugal en kwam jullie tegen en dat bracht mij op het idee om te vragenof jullie de bus ook verhuren we willen hem gebruiken van 22 juli tot 15 aug 2010. Wel ook graag de prijs erbij want breed heb ik het niet. We zijn wel zuinig op onze spullen en natuurlijk laat ik me goed verzekeren.
    Ben benieuwd
    Vriendellijke groeten Annet, Lars, Anique en Niesje
  5. Tinuz:
    25 november 2009
    Helaas onze bus is niet te huur, succes verder uw vakantieplanning.