Fort Bouyard / Dune Du Pilat

26 maart 2008 - Ondres, Frankrijk

Via een kaart die we zagen in een ander plaatsje zagen we ineens de afbeelding van fort Bouyard. Ja en toen begon het natuurlijk even te kriebelen. Wie kent niet meer dat spannende Tv-programma van vroeger. Die rare spellen en dat sluitspel met die leeuwen, leuke jeugd herinnering!! Dus dat moetsen we even live zien. Uitgezocht waar het lag en toen erna toe gereden lag bij een eiland D'Orlean. Maar helaas konden we er niet naar binnen boehoe, dan blijft het maar bij die leuke herinnering en de foto`s.

De avond hebben we doorgebracht op een camperplaat in het centrum met heel veel grote campers. De grootste was (toevallig) van een Nederlander. Toen we `s morgens opstonden was de planning eigenlijk om richting Biarritz af te zakken maar we werden door Joost en Chantal (die van die grote camper) uitgenodigt voor de koffie, echte koffie dat slaan we natuurlijk niet af. Echter een koffie maakte plaats voor een biertje...... en nog een..... en nog een. Omdat we toch besloten hadden deze dag aan te rijden is Sharon alc.vrij gebleven en zijn we uit eindelijk om 15u aangereden, lekker zo`n bakkie.

Natuurlijk haalde we Biarritz niet meer maar via tip van Joost en Chantal moesten we wel langs Dune Du Pilat. Dit is de grootste duin van Europa (3km lang, 104 mt hoog en 500mt breed) en geeft een geweldig beeld van de omgeving.

Nu zitten we in Ondres en hopen op beter weer en willen morgen naar Spanje gaan om zo uit te komen in Portugal. Doen jullie duimen voor wat beter weer of in ieder geval minder regen.

1. aro:
    Ha sharon en martijn,

zie net jullie berichtje en ben gelijk gaan lezen. zag 3 foto's en toen opeens weer meer....jullie zijn dus nu aan het uploaden...hier is het weer niet zo goed gisteren morgen kon je skien in nuenen. In de middag was het al weer weg...ik zal duimen dat jullie wat beter weer mogen verwachten...ik zeg altijd alles komt goed..nou ik ga weer werken en hoor en zie wel weer wat...ook mooi af en toe wat mensen leren kennen en dan een bakje bier aangeboden krijgen..groet aro
  2. Ingrid en Bart:
    Hé Luitjes,

Ik heb net gelezen dat het weer beter wordt, en zo niet, dan toch. Van de Medoc naar de Port, ook mooi.
    Groetjes
  3. Melanie:
    Hi schatjes,

Wat een lol op de duin! Enne...ik wil ook zo'n grote fles wijn. hahaha!
  4. Tonnie en Wim:
    26 maart 2008
    Jullie logboek wordt nu echt de moeite waard, nu je een beetje de bekende streken hebt verlaten. Windzeilen en surfen op de duinen! Weer eens wat anders!
    Goede reis verder, veel veilige kilometers, hel veel ontmoetingen met gezellige mensen, en veel plezier samen!
  5. Dennis:
    Hey Zussie en Broedah,

Leuke camper. Is wel iets voor ons hier op de basis in Springfield. Op naar Spanje en hopelijk dan ook wat beter weer voor jullie.

Big Bro
  6. Pietje en "the sisters".:
    27 maart 2008
    Hoi beiden,
    tjonge wat gaat dat snel met zo'n bus, al bijna in Spanje. En wat stonden jullie tussen onwijs grote campers, daar kunnen wij wel met heel Klaver 5 in.(Volgend jaar gaan wij mooi met de camper op vakantie, dat ga ik even regelen)
    Het noorden van Spanje is prachtig, zeggen mijn zussen,kan soms wel mistig zijn dus verdwaal niet.
    Geniet van de tapas en wel even naar Santiago de Compostela gaan!
  7. Joyceke:
    Hoi lieverds,

De reis loopt redelijk voorspoedig dan! Wat een kutweer alleen, maar dat wordt inderdaad echt beter! Noorden van Portugal is gaaf...denk ik... blijf daar maar hangen tot ongeveer 14 mei ;-) .....das voor ons wa hendiger als we komme! Nou moppies tot snel! Travelze! Mis jullie! Sharrie, love you

xxxx
  8. Marcel:
    114evftfrferrccdr vvofdxewowwvcçvf4erdfvf
    yj6juuuuuuuuuuuuuuuHYU VØÇKÚ

knuffels van David & Tobias
  9. manon en ralf:
    28 maart 2008
    he kanjers, en hoe is t met jullie? De eerste 2 weken zitten er alweer op. Wat leuk jullie super de luxe camper te zien tussen al die iets wat grotere. Jullie springen er in ieder geval erg uit met de kleur. En hoe bevalt jullie nieuwe huis? hihi..Wij gaan duimen voor wat beter weer voor jullie, maar ook voor ons. We hebben gewoon een witte pasen gehad hier. Sharon vrouwke, wat ben je mooi als paashaas! goede reis verder, geniet ervan. Missen jullie, dikke x ons.
  10. Nicole:
    29 maart 2008
    Hallo avonturiers! Leuke verhalen! Ik kijk maar niet te vaak want dan word ik nog jaloers hihi. Ciao!
  11. Linda (de buurvrouw):
    Hey ex-buurtjes

Leuk om te lezen en te zien hoe jullie avontuur verloopt.
    Ben toch wel een tikkeltje jaloers hoor! Relex geniet en have fun hopelijk snel met wat sun. haha
    groetjes buufke
  12. jessica:
    hey sherry en tinuz,

Wat leuk al jullie verhalen te lezen en wat zullen jullie veel van europa zien. Ik hoop dat ik van jullie nog meer verhalen en natuurlijk de mooie foto's te zien krijg. (is dit een goede nederlandse zin??)
    Maak niks oet!!!

de groet'n van Jessica oet Bornbox
  13. jessica:
    30 maart 2008
    Hoi Martijn en sharon ..
    Alles goed daar ...
    Is het leuk met z`n 2en en bevalt het goed ????
    Fijn voor jullie,geniet er maar van ....
    Ik wens jullie goede reis verder ,en ik laat nog wel wat horen ...

Dikke kus van Tante Ria ....
  14. Rianne en Bas:
    30 maart 2008
    Hey Martijn en Sharon,

Leuk om zo alles bij te houden van jullie! Mooie en leuke foto's ook! Jullie vermaken je wel zo te lezen, had trouwens ook niet anders verwacht hoor ;) haha...
    We houden deze site in de gaten. Heel veel plezier saampjes en een goede reis verder!
    We gaan voor jullie duimen dat het beter weer gaat worden! Dat is wel zo fijn he :)

Liefs Rianne en Bas
  15. martijn:
    31 maart 2008
    Hee Tinuz & Sherry,
    Het ziet er nu al avontuurlijk uit, wat jullie daar allemaal doen. Wel jammer van dat fort Bouyard, dat het dicht was. Heb vroegah ook altijd gekeken.
    Ben benieuwd wat jullie nog allemaal tegenkomen en zal jullie wel blijven volgen.
    Groetjes, Martijn en Kim
  16. maddy:
    31 maart 2008
    Hoi hoi.....

Wat maken jullie voor zo'n korte tijd al veel mee, ik wilde best wel mee, had me ook wel kunnen vermaken in fort bouyard maar gelukkig voor mij was het dicht dan hebben we het allemaal niet meegemaakt hihi..
    Maare ik vermaak me nog steeds hoor zit lekker in mijn kooi overdag en sávonds huppel ik lekker rond speel met mijn snoepballetje, alleen komt er naar mijn zin teweinig uit...oeps had ik zeker niet mogen zeggen...
    ik rol over de grond en zit joppe lekker een beetje achterna, alleen vindt ze dat nog steeds niet zo leuk ze blijft weg lopen, af en toe komt ze ff snuffellen en dan gaat ze weer. en ze is der plaatsje een beetje kwijt door mij....maar dat komt misschien nog wel goed als ik iets rustiger met der omga...
    Overdag is joppe wel los en dan komt ze wel voor me zitten en lekker likken aan mijn witte steen die in de kooi hangt, maar ik vind dat niet erg..
    Ik mag in ieder geval nog wel ff blijven joepie de poepie we blijven het proberen,

maare ik ga lekker verder spelen en denk vast na voor de traktaties als ik een jaartje ouder wordt (voordat we echt wordteltjes taart krijgen) hihi

nou baasjes nog heel veel plezier en een dikke knuffel van mij en joppe oh ja ik moest jullie ook de gr doen van maddy

xxx bikkel
  17. Hanske en Ons Mir:
    1 april 2008
    Hey Sharon en Martijn,
    We hebben jullie reisverslag gevolgd.Ziet er goed uit,alleen jammer dat het nog niet zo'n geweldig weer is.Mooie foto's ook.In Nuenen alles rustig,ook wij wachten op beter weer!De klok is in elk geval alweer verzet.
    We blijven jullie volgen !

Groetjes Hans,Mir en de kids