Sicilië

20 november 2008 - Nuenen, Nederland

Na Rome zijn we de laars naar beneden afgereden om vervolgens de veerboot naar Sicilië te nemen. Omdat er maar weinig campings open waren, eigenlijk bijna geen meer, moesten we goed plannen om op tijd bij de oversteek te zijn. Dit ging perfect want toen we aankwamen hebben we een ticket gekocht en 15 minuten later waren we al onderweg na Sicilië. Dit is een tocht van nog geen 20 minuten.

Eenmaal aangekomen op voetbal zijn we aan de oostkust afgezakt naar een camping. Hoewel deze wel wat onderhoudt kon gebruiken lag hij schitterend met uitzicht vanuit rotsen op de zee. Deze camping lag een uur rijden van een van de redenen dat we naar Sicilië wilden; de Etna.

Via de camping konden we een complete tour boeken met nog een kleine korting. Dus hebben we gedaan; bij de Etna met de gondellift halverwege omhoog, daar vervolgens met Jeeps tot bijna de top en dan het laatste stukje met de gids richting de krater. Helaas was het op de dag dat we gingen wel bewolkt maar omdat we geen bericht hadden dat het beter zou worden de komende dagen zijn we toch maar gegaan.

Eenmaal bij de Etna aangekomen via een mooie en aparte route met onze eigen Joker door een soort van maanlandschap konden we onze campingvoucher inwisselen voor de echte kaartjes. Eenmaal aangekomen op ruim 2200 meter hoogte zouden we 20 minuten moeten wachten op de Jeeps die ons verder zouden brengen. Omdat het zicht niet echt indrukwekkend was met de bewolking, balen!,  besloten we te wachten in het barretje.

Op het moment dat het tijd was en we richting de Jeeps liepen werd ons verteld dat het verder omhoog i.v.m. slecht weer gesloten was en dat we met de Jeeps naar beneden werden gebracht en dat we daar met ons kaartje na de kassa konden gaan. Dat hebben wij weer! En Natuurlijk omdat wij het kaartje via de camping hadden gekocht moesten we ook daar het geld terug halen. En ja hoor, daar was ik al bang voor ze wilden ons dus enkel het bedrag terug geven van wat we misgelopen hadden, de Jeep omhoog en de gids. Dus konden we wel opdraaien voor die geweldige gondellift die we achteraf eigenlijk helemaal niet wilde. DACHT HET NIET HE!!

Na een hoop herrie, de Italianen kunnen toch zo lekker rustig praten  hebben ze uiteindelijk de directeur van de Etna privé gebeld en hem het probleem voor gelegd waarmee de camping verzekerd werd niet voor de kosten te hoeven op te dragen. En zo kregen we ons geld uiteindelijk totaal retour. Eind goed al goed!

Helaas was het de volgende dag niet veel beter weer en hebben we gok niet meer gewaagd om richting de Etna te gaan. Later zou blijken dat heel die week het weer erg wisselvalig zou zijn en een bezoek aan de top, de krater,  er niet meer in zat.

Na deze innoverende dag zijn we door het binnenland van Sicilië gereden naar de noord kust. Bij de foto’s vind je een indruk van deze tocht. Schitterende omgeving met prachtige uitzichten in en over de bergen, zie foto’s. Op de camping in Noord Sicilië hebben we in de ochtenden nog kunnen genieten van wat zonneschijn maar verder was het vroeg donker en werd het de laatste dagen ook wat minder met het weer.

Na het verlaten van Sicilië zijn we, na een paar keer voor een dichte camping te hebben gestaan en de koude nachten, maar wat sneller richting huis gegaan. De laatste dagen hebben we doorgebracht in zuid Duitsland. Hier hadden we een mooie en zeer luxe camping maar we waren waar de enigste campinggasten.

Op dit moment zijn we weer in Nederland om ons voor te bereiden op het Oostenrijkse avontuur. 9 december vertrekken we richting Zell am See waar op vrijdag 12 december de deuren voor het komende seizoen open gaan.

Dus graag tot in de sneeuw!

Sherry en Tinuz

1. Aukje:
    21 november 2008
    Ha schatjes,

Wat een mooie foto's weer.
    En nu op naar de sneeuw...!

Wat waren wij blij dat jullie eerder teruggekomen zijn en dus bij ons feestje aanwezig konden zijn.
    We hebben echt een TOP feest gehad!

X Auk