Kleine onderbreking (Parijs en Rome)

28 oktober 2008 - Rome, Italië

I.v.m. het overlijden van de Opa van Sharon hebben we een kleine onderbreking gehad in onze tour. Erg vervelend maar we zijn blij dat we in de gelegenheid zijn geweest om naar huis te kunnen komen. Dus geheel ongepland zijn we hals over kop in 16 uur van Italië naar Nuenen gereden, dit toen we goed en wel 3 dagen weer met ze tweetjes onderweg waren. Na een korte hectische periode in Nuenen hebben we onze reis weer opgepakt. Sorry dat we niet iedereen persoonlijk gezien of gesproken hebben maar we komen echt nog wel terug….. ooit!

Parijs

Nu we toch in Nederland waren konden we een weekendje Parijs meepikken met Joyce en Roy. En daar zeggen we natuurlijk geen 'nee' tegen. We hebben super weer gehad en het waren twee fantastische dagen. Hieronder vinden jullie een paar foto’s van dat weekend.

Rome

Tijdens onze terugrit naar Italie hebben we onze principes aan de kant gezet en volop de tolwegen gepakt om  zo snel uit te komen net boven Rome. We hebben nog goed vier weken gepland voor voordat we de overstap maken naar de sneeuw en wilde dus niet te veel tijd verdoen met het rijden na het punt waar we gebleven waren.

Na twee dagen zijn we aangekomen op een erg mooie camping ten noorden van Rome, vanuit hier hebben we twee dagen de stad bezocht en verder natuurlijk genoten van het mooie weer wat Italie ons nog biedt. De eerste avond zaten we om twaalf uur ‘s avonds nog in een t-shirtje buiten, heerlijk!!

In Rome hebben we weer lekker de toerist uitgehangen, dus van bezienswaardigheid naar bezienswaardigheid. Allereerst naar het Vaticaan, de St. Pieter, het was zondag en dus gaf de Paus een zegening en sprak de mensen om 12.00u toe vanuit zijn balkon. Toch leuk om een keer mee te maken. Verder hebben we de St. Pieter toen gelaten voor wat het was want het was mega druk en de rij om binnen te komen stond het hele plein rond.

Via de mooie oude straten zijn richting het Colosseum gelopen. Onderweg kom je een hoop oude opgravingen tegen. Erg apart en soms moeilijk voor te stellen wat het allemaal zou moeten zijn geweest. We hebben het Colosseum van buiten bekeken en besloten hier de volgende dag naar binnen te gaan. Via het oude centrum zijn we gaan kijken naar een oude fontein niet wetende dat daar zoveel mensen op af komen. Maargoed dat doen wij zelf dus ook.

De volgende dag hebben we het Colosseum dus bezocht met een rondleiding erbij, erg mooi en indrukwekkend om nu eens in het echt te zien. Verder hebben we de kans gegrepen de St Pieter te bezoeken. De rij was ondertussen uitgedund tot een mannetje of 40 dus goed te doen. We zijn helemaal naar de top van de koepel gegaan. Met een lift naar de 3e etage en dan nog eens 320 treden over smalle trappetjes. Je loopt dan als het waren tussen de geschilderde koepel die je vanuit de kerk ziet en de dakpannen die je van buiten ziet. Apart maar een geweldig uitzicht!

Op dit moment genieten we nog even van deze camping en zullen later afzakken richting Sicilië.

WINTERSPORT!

SHERRY & TINUZ IN DE SNEEUW

Voor diegene die komende winter de sneeuw  gaan op zoeken:

Zell am See wordt “the place to be”

Na een mooie tour door België, Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië gaan Sherry en Tinuz verder in de sneeuw, namelijk in Oostenrijk. Hier zullen we vanaf half december werkzaam zijn in het SLAM!CAFE in Zell am See.

Dus jullie zijn van harte welkom ons te komen vervelen aan de bar en er samen een mooi fisje van te maken. LEVE DE APRES-SKI!

1. ikke en ikke:
    28 oktober 2008
    Beste Tinus je kan nu wel vertellen dat je weer lekker met ze tweetjes in italië zit, maar ik weet zeker dat je het gekeuvel tijdens het ontbijt om 08.00 uur in de morgen en de rest van de dag zult missen.
    Verder een fijne reis voor jullie twee en kom gezond weer terug
  2. Melanie:
    28 oktober 2008
    Indrukwekkend! Wat heerlijk om weer van die geweldige foto's te zien! Rome staat al een tijdje op mijn verlanglijst, dus hopelijk mag ik ook gauw deze mooie stad genieten!

Heel veel fun samen en tot over een paar weken! En....ik kom jullie ZEKER opzoeken in Zell am See!

Dikke kus,
    Mel
  3. Aukje:
    Hoi schattekes,

Wat was het fijn jullie weer even te zien in NL, al was het helaas om een verdrietige reden.
    Mooie foto's, weer eens wat anders dan bier en tieten ;-)
    Have fun!

X Auk (ook van Ben)
  4. Dennis:
    28 oktober 2008
    Hey Reizigers. Ondanks het verdriet vonden wij het toch fijn om jullie weer eens in Nederland te zien. Ook wij trekken nu de lijn weer door voor wat betreft onze avonturen in de You Naait Me Steeds. Gave foto's, komt zeker op het verlanglijstje. Zet hem op en zorg ervoor dat er de nodige biertjes verkocht worden in het "SLAM (Sherry Lust Alcohol Man) Cafe en dat jullie Viel "Loel" hebben in die Weisse Schnee.

Big Brother
  5. linda:
    29 oktober 2008
    He luitjes,

Ik hoef niet te vragen hoe het met jullie is....want die mega glimlach van jullie zegt weer genoeg. Heerlijk om die blije kopjes van jullie weer te zien. Jullie genieten nu waarschijnlijk voor de volle 200%! En dat blijven doen!
    Dikke kus lin B
  6. Pietje en "the sisters".:
    5 november 2008
    Buona sera allebei,

Wat verdrietig dat je opa is overleden, Sharon.
    We wensen je, samen met Tinus, heel veel sterkte. En blijf met de goede herinneringen aan opa, genieten van jullie reis.
    Ja en wat is Rome mooi, bello,bello. M'n sisters zijn er ook geweest. jullie zaten toch niet op die gekke camping met loslopende struisvogels? En waar je een chip om je nek moest dragen?
    Gerda beweerde dat ze de paus zag in zijn pyamaatje, achter het raam, en zij maar zwaaien. Maar het hielp niet bij naar binnen komen van de St. Pieter, ze mocht er niet in met korte broek.
    En een vrouw in korte rok wel, dat was een beetje vreemd.
    Zeg jullie gaan toch niet naar Zell am See, toch naar Tjechië?
    Veel leuker............
    Trouwens de Dolomieten zijn ook erg mooi in de winter. Val de Gardena, de Sella Ronde, prachtig!!!!!!!!
    O, ja, je kreeg veel vragen over wie wij nu waren?
    Nou bij deze: Ik. Piet, ben Sharron's grote vriend uit Sterksel.
    En de sisters, nou dat zijn mijn sisters, hi,hi,ha,ha!
  7. Tom pepermolen:
    12 november 2008
    Heej,

Hoi ex malgratjes! Hier tom van de pepermolen! Wat lees ik nu gaan jullie ook in slam cafe werken, leuk leuk. Hier komt de grote verassing IK OOK.

Echt heel leuk jullie weer te zien, word een goed feestje de komende tijd... Tot snel...

oja ik kon tinuz ;) niet op hyves vinden dus bij deze : tomjuanes.hyves.nl

bis snel
  8. Pietje en "the sisters".:
    29 november 2008
    Wil je me nooit meer zo laten schrikken!
    En mijn sisters ook niet.
    Zit ik net na te soezen van een wild weekendje met wurgslang, kom jij, Sharon, ineens binnenzeilen!
    Wat een verrassing en fijn om weer even bij te kletsen.
    De italiaanse cake was mmmmmmmmmmmm!!