Joyce en Roy en de Pijsen

25 september 2008 - Loano, Italië

Na het vertrek van de Hemsjes hebben we nog een laatste ronde gemaakt om definitief afscheid te nemen van Malgrat de Mar. Hiervanuit zijn we gereden naar L'escale. Hier hadden Joyce en Roy hun eigenlijke vakantiebestemming en gezien we er toch zo goed als langs reden hebben we hun nog drie dagen lastig gevallen. Samen hebben we de stad Girona bezocht en zijn we naar het museum van Dali geweest. Deze kunstenaar heeft schitterende werken gemaakt waar je uren na kan blijven kijken. Hij is vooral bekend van zijn schilderijen maar hij heeft ook beelden en sierraden gemaakt. Gelukkig mochten we binnen fotograferen en heb een aantal van zijn meesterstukken kunnen vastleggen op deze site. Is een keer wat anders dan alleen maar foto's van ons met drank in onze handen!

Van deze laatste stop in Spanje zijn we in twee dagen doorgereden naar Italie, Loano, waar de ouders van Sharon een appartement hadden gereserveerd. Natuurlijk de eerste dag begonnen met, hoe kan het ook anders, een pizza! Helaas was het dorpje waar we zaten een beetje uitgestorven dus waren we op ons zelf aangewezen voor het vermaak. Maar dat is, zoals de meeste wel weten, met André en Charlotte geen probleem. Echter moet ik op deze site wel enige censuur toepassen dus voor de mensen die alle verhalen en foto's willen lezen en zien moeten even gaan naar www.martijn.reislogger.nl/ongecensureerd_de_pijsen

We hebben onder andere de grotten bezocht in Toirano. Naast dat het een schitterend ouderwets klein dorp was waren de grotten sprookjesachtig mooi! De wandeling door Genova was lang maar de moeite waard, de haven met de luxe jachten, de oude gebouwen en de illegale tasjes- en brillenverkopers gaven je een echt vakantie gevoel. Een ding wat ons wel opvalt in zowel Italie als Spanje is dat de horeca bar en bar slecht is vooral in restaurants. Lang wachten op een menukaart en op het eerste drankje zijn geen uitzonderingen. En dan is het maar afwachten wat en hoeveel je krijgt. Het is bijna allemaal lekker alleen willen de hoeveelheden wel eens wisselen. Ach ja dat hoort natuurlijk ook een beetje bij het buitenland toch! Gelukkig hadden we ook nog onze prive kok André bij die de laatste dag lekker spaghetti voor ons heeft gemaakt! HEERLIJK! Iets wat ze wel in Nederland mogen overnemen is dat je op een terras bij een bestelling van bier of wijn bijna altijd een klein tapasgerechtje (gratis) krijgt. Bij één zaak, een wijnbar, kregen we zelfs bij elke bestelling een volledige goedgevulde tapas/hapjes schaal. Dus na 4 biertjes hadden we meteen goed gegeten. Natuurlijk kon er wat bier betreft nog wel wat bij en daarvoor hadden we bij ons appartement nog een goed gevulde koelkast en nuttigde deze op ons dakterras met uitzicht op zee. Tja, we hebben het zwaar!

We hebben in deze 10 dagen heel wat afgelachen, lekker gegeten, op z'n tijd geborreld en bijgekletst! André en Charlotte super bedankt voor jullie komst en voor de perfecte zorgen, we hebben genoten!

Wederom iedereen bedankt voor de lieve dingen uit Nederland, Ome Frans en Tante Marijke bedankt voor de kaart (ze gingen er goed in), Wesley en Melissa bedankt voor jullie mooie tekening! Helma en Nick jullie Schrobbeler is via een omweg toch aangekomen, LEKKER!

Na de Pijsen zijn we echt op ons tweeën aangewezen maar na 2 maanden werken en 1 maand bezoek is dat ook wel weer lekker. Wel willen we nog even kwijt dat we het super vinden dat zoveel vrienden/familie ons opgezocht heeft. We hadden dit voor geen goud willen me missen.

De plannen nu zijn op via Toscane naar Rome te gaan en zo verder af te zakken naar Sicilie! Ondertussen zijn we druk bezig voor werk in de wintersport en hopen jullie hierover de volgende keer meer te kunnen vertellen!

De groeten van ons!

1. Melanie:
    29 september 2008
    Mooi! En fijne tijd met het bezoek gehad zo te zien!

xje Melanie
  2. Aukje:
    Ha luitjes,

Wat een brave foto's :-) Zijn we inderdaad niet gewend van jullie hahahaha. Maar wel mooie foto's!
    En wat staan Andre en Charlotte er samen lief op, romantisch hoor!

Dikke kus,
    Auk
  3. jessica:
    Hey luitjes,

Hoe is het met jullie? Weer leuke verhalen van jullie kant. En erg leuke foto's. Sabine, mama en ik zijn serieus aan het nadenken om rond 19 oktober of 20 oktober op vakantie te gaan naar Italië. Ook wel omdat de vakantie van Sabine en mij in duigen is gevallen. Het is dan wel net zo leuk als we ff een dagje bij jullie kunnen aanwaaien. Natuurlijk hebben jullie al veel bezoek ontvangen. Maar wij zijn wel heel benieuwd hoe het met jullie gaat en welke leuke verhalen jullie nog meer te vertellen hebben, naast de verhalen die wij lezen op de site. Dus als jullie een beetje een inschatting kunnen maken waar jullie op dat moment zitten, dan kunnen wij daar rekening mee houden met het boeken. Tenminste als jullie dat leuk vinden.
    Nou ik hoor het wel van jullie

Groetjes Jessica
  4. Pietje en "the sisters".:
    3 oktober 2008
    Buongiorno S. en T.
    Come sta?

Met mij gaat het molto bene!
    Ik wordt helemaal niet goed van al die taalkursussen.
    Mijn sisters gaan nu naar Ghana, moet ik Twi gaan spreken !
    Ken ik net goed Broabants ,als rasechte Rotterdammer, ja toch?
    Niet dan?

Geniet van het Italiaanse leven, zoek een leuke wintersportplaats,
    ook geschikt voor rolstoelers?
    Kom ik ,in januari/februari , jullie opzoeken!
    O, ja, we hebben 2 nieuwe konijntjes, Ko en Nijn, superlief.
    En voor mijn 50 ste verjaardag vraag ik een bijdrage voor een kippenhok!
    En dat noemen we natuurlijk: Cabina Piet di gallina e pollo !
    Doen we er ook nog zo'n scheef torentje op!

Mijn sisters zijn even een maand in Ghana, arrivederci e kyea,

Piet ne nuabaa
  5. Ad Hems:
    26 oktober 2008
    Beste Martijn en Sharon / Tinuz,
    Doe enorm veel groeten aan je ouders Martijn. Ik heb geprobeerd te bellen naar Nuenen maar de verbinding is bijzonder slecht. Verders ook veel groeten aan je broertjes Martijn. Verders veel groeten en succes maar weer.
    Ad uit Balige Indonesia