Last best in Spain

7 september 2008 - Pineda de Mar, Spanje

Tja onze laatste tijd in Spanje is aangekomen nu, wat is het toch snel gegaan en heel leuk geweest. Nadat we de meiden achter hebben moeten laten op het station in de buurt van Valencia (snik snik), zijn we weer terug gereden richting Pineda de Mar (dit ligt tussen Malgrat en Calella in).

Meiden bedankt voor echt een super week, heel gaaf dat jullie gekomen zijn! Natuurlijk fijn dat we vrij waren en ook echt een week hebben kunnen holidayen met jullie. Het was in een woord TOP, BEDANKT: bever (Lin K), slingeraap (Lin B) en ons sierlijk zeepaardje (Mel) hahahaha. Tja onderonsje zeg maar. Tomatina was niet zo leuk geweest zonder jullie. En ja hoor, de foto´s zijn binnen dus ik denk dat het er genoeg vanaf straalt hoe het was hahaha.  Linda (K) heeft ze voor ons ingescand, iets wat niet helemaal ging zoals het moet maar met wat gevloek heeft ze wel de beelden digitaal kunnen maken. Dit verklaard waarom ze per 2 tegelijkertijd te zien zijn! Beetje wazig??? Dat was La Tomatina ook!

En toen in Pineda stonden er alweer verse gasten op de stoep, onze lieve Joyce en Roy. En dat was natuurlijk meteen gezellig. Ook jullie super bedankt voor de moeite om ons eerder op te komen zoeken. We hebben weer veel gelachen samen, was een natte bedoeling (van tranen) hahaha. Na heel wat biertjes samen scheel naar de tent gelopen. Met Joyce zijn we even lekker als meiden onder elkaar wezen shoppen in Barcelona, wat een leven he!! Alleen maar lol en mensen kijken. Na 3 daagjes zijn ze verder gereden naar hun ´echte´ vakantie bestemming in Noord-Spanje in L'Escala. Hier zullen we ze deze week ook nog even op zoeken (we rijden er immers toch langs).

Met onze laatse over gebleven Bonny (Maaike) en Jose hebben we nog even wat coronita´s gepakt in de loungekusses bij het strand. Tja, er waren 3 bonny´s dit jaar; Bonny (ikke) Saint (Maaike) en Claire (Miertje); Samen maakt dit Bonny St. Claire! Deze naam enkel omdat we graag een borrel pakte hahaha. Bonny´s bedankt was een super zomer samen.

En toen stonden de ouders en oom en tante van Martijn alweer op de stoep in Calella. Daar zijn we meteen naar toe gefietst en het was natuurlijk super elkaar weer te zien en bij te kletsen, en dat hebben we zeker met veel plezier gedaan. De planning was om met z´n allen 2 dagen Barcelona te verkennen. Wat een super stad zeg, heel mooi en groot. De eerste dag zijn we begonnen met een wandeling over de Ramblas, altijd gezellig zoiets!! Na korte bustour langs de haven zijn we terug gegaan naar de Ramblas voor een lekkere Spaanse lunch, tapas! Hierna zijn we met een bus de stad verder rond gegaan en hebben we een stop gemaakt bij Camp Nou (het voetbalstadion van FC Barcalona).  En natuurlijk de dag even afsluiten met een gezellig hapje uiteten en dan maar hopen dat de trein nog terug gaat.
De volgende dag moesten helaas de ouders van Martijn afhaken voor Barcalona. Jeanne was niet helemaal lekker en om dan in de stad rond te lopen is geen succes. Dus zijn we gezellig op pad gegaan met ome Jan en tante Nellie. We hebben de Sagrada Familia (Cathedraal) bezocht en erna door het Gaudi park gelopen, wat een geweldige bouwstijl heeft die man toch.
Gisteren zijn ze allemaal even bij ons op de camping geweest om eens te kijken hoe goed we erbij zaten en heeft Martijn ze nog een spoed rondleiding gegeven door Malgrat. Helaas hebben we na een paar hele gezellige borrels ook gisteren van hun afscheid moeten nemen. Ook voor Jacques, Jeanne, Nellie en Jan harstikke leuk jullie gezien te hebben en heel erg bedankt voor de goede zorgen en bijdrage aan geweldige dagen hier in Spanje.

Tobias en David bedankt voor de lieve tekening en de mooie kaart die we gekregen hebben. Tante Corrie en Tante Tilly bedankt voor de kaart, de borrels smaakte goed!

Nou lieve mensen tot de volgende keer over onze echte laatste daagjes in Spanje en de tocht naar de Pijsen in Italie (ons pap en mam).

veel liefs
Tinuz en ikke

1. Dennis:
    8 september 2008
    Hoi Reizigers,

Leuk verslag en wederom mooie en vooral veul foto's. Op naar Italia en doe de groeten aan Pap en Mam.

Groeten uit een nog steeds warm Amerika pffffff.

Big Brother
  2. Edwin:
    8 september 2008
    Heej Tinuz en Cher!!

Ziet er nog steeds heel stoer uit!!! Jullie genieten echt wel!! Maak er een nog een mooie reis van!! En als jullie weer in Nederland zijn, gaan we met z'n allen ergens een borrel halen

Groeten,

Edwin
  3. Pietje en "the sisters".:
    9 september 2008
    Ola, ole, ola,

Een weekendje Grubbenvorst is super, maar volgend jaar ga ik naar Barcelona! Zo'n mooi Gaudi hotelletje
    lijkt me wel wat, en dan een rondleiding door de stad van jou Sharon? Bij deze dus geboekt!

En nu op naar Italië...... ook prachtig, en heerlijk eten.....pizza,spaghetti,pizza,pizza,pizza!
    Een hele goede reis, ariverdeci....!

Hier schijnt de zon en wordt het weer zomer, mooi terrasjesweer!

CIAOU!
  4. Ria:
    11 september 2008
    Hoi luitjes.
    Hoe gaat `t met jullie,volgens mij wel goed zo te zien .
    Hebben jullie nog geen heiwee?????????Tuurlijk ,geen tijd om aan te denken .
    Fijn dat
  5. Jacques en Jeanne:
    13 september 2008
    Hallo Martijn en Sharon

Heel hartelijk bedankt voor de mooie dagen in Barcelona.
    Groetjes en xxx van mama.

Ook nog namens tante Wilma bedankt voor de sleutelhangers.
  6. Helma:
    16 september 2008
    Hey luitjes,

Lekker genieten van Italië. Doe pa en ma Pijs de groeten.

Dikke kus van ons!!!!
  7. linda:
    16 september 2008
    Hallo,

Zo te lezen en te zien hebben jullie het TOP gehad laatste weken met al dat bezoek. Leuke foto's, ook die van ons weekend! Heb ook echt een top tijdje gehad bij jullie! heerlijk relaxi flexi.
    Ja, Barcelona is ontzettend mooi he?! Leuk dat je ouders er waren tinus. En nu de familie van Sherry nog; veel plezier in Italie! Geniet van jullie laatste bezoek. dikke knuffel lin B alias slingeraapje.
  8. Melanie:
    17 september 2008
    Hallo schatjes,

Vanuit het geweldige Griekenland een hele dikke zoen voor jullie! Heerlijk om weer een verhaal te lezen en natuurlijk foto's te bekijken! Ik ga nog 4 dagen volop van Rhodos en Andreas genieten!

X Mellebel
  9. Pietje en......:
    20 september 2008
    Ola,Ole!

Mijn weekend in Grubbenvorst was heerlijk!
    Fietsen, terrasje en mosselen eten, mmmmmmmmmmmm!
    Ook al gegeten met Karin, maar zonder schelp waren ze nog lekkerder, hi,hi!
    Terwijl ik aan de mosselen zat stond er een paard in de tuin !!
    En ik niets in de gaten!
    Oh,ja, er waren super lieve ezels, dus ik hoef echt niet naar Spanje. We spreken gewoon een keer af in Grubbenvorst?

Liefs Piedro!
  10. Marcel:
    23 september 2008
    Buenos días,
    Gracias por el gustos
    We kunnen nu heerlijk muziek maken. Papa en mama worden soms wel een beetje gek van dat geklepper en gefluit....maar wij roepen dan iedere keer gewoon OLE!
    Leuk dat je de trainer van Barcelona hebt mogen interviewen. Konden jullie elkaar een beetje verstaan?
    Heel veel plezier in Italie. Geniet ervan.

Kusjes en knuffels

David & Tobias
    Ole!
  11. Leontien:
    26 februari 2010
    Hi, ik zie op jullie blog dat jullie bij La Tomatina geweest zijn. Voor het SBS programma De 25 wil ik graag een kort item maken over La Tomatina en ik ben hiervoor op zoek naar iemand die hierover enkele quotes wil geven. Het gaat om de sfeer, hoe 't werkt etc.
    Zou iemand mij hierover kunnen mailen: [email protected] of bellen: 020-8007779.
    Alvast bedankt!! Leontien