Asterisk 3

28 augustus 2008 - Benicàssìm, Spanje

Hier een up-date van de laatste weken werken in Malgrat.

Na de komst van Natalie, Joost, Apke en Charon kregen we een week later bezoek van Sander en Anneke. Drie 3 dagen hebben ze op een camping aan het rand van het dorp gestaan en ons elke avond een bezoekje gebracht bij de Asterisk. Maar wat nog veel leuker was was dat wij een bezoekje konden brengen bij hun op de camping. Dus na een middagje lekker borrelen en bijkletsen hebben we de dag erop de BBQ aangestoken. HEERLIJK! Misschien moeilijk voor te stellen dat je hier zo van kan genieten maar na 2 maanden eten in restaurants (we hadden korting in 3 verschillende restaurants omdat we hier werkten dus eet je daar maar) kun je die kaarten wel dromen en smaakt iets anders echt super. Natuurlijk is een biertje in de middag met je beste maat na ruim 5 maanden ook wel een kadootje op zich.

Sander en Anneke bedankt voor jullie komst, dat jullie de moeite hebben genomen om jullie vakantie op ons af te stemmen, jullie gezelligheid en de goede zorgen op de camping.

In de tijd tussen de komst van de een en de ander had onze baas het geweldige idee om als thema travestieten avond te organiseren. Ben ik blij dat er geen bekende binnen waren, maar natuurlijk zullen we jullie de foto´s niet onthouden sportief al ik ben. Natuurlijk wil ik mijn werk naar mijn beste kunnen doen, ik heb dan ook veel complimentjes gekregen voor mijn schitterende verschijning. Mama, u bent gewaarschuwd! U wilde een dochter? Bijdeze dan, maar wees gerust hoe eng/echt het er ook uitziet het is maar toneelspel/cabaret/werk/voor de lol he!

Ondertussen zijn we alweer een week klaar met werken. De laatste weken kon je merken dat de massa in Nederland al weer aan het werk of naar school was. Desondanks hebben we veel plezier gehad! Tja, veel van die verhalen zijn voor ons mooie herinneringen maar zullen jullie niets zeggen, daar had je immers bij moeten zijn geweest. Ik denk maar even aan de praat die we onderling hadden, de lol achter de bar, de sterke verhalen van onze proppers (!), de nachtelijke avonturen (o.a. op weg naar huis of die van andere die we dan ´s morgens hoorde) de vele borrels die we (smiddags) dronken. Ja 70 dagen werken betekent ook 70 dagen aan de alcohol, natuurlijk met mate(n) want alleen is zo saai! Door het feit dat wij ons 's middags goed aanpaste aan de Spaanse cultuur, oftewel een lekkere borrel pakten (vonden onze huisgenoten vreemd.... niets gewendt zullen we maar zeggen) kreeg Sharon, mede dankzij haar petje, al snel de bijnaam Bonnie (St. Clair). Een nieuw werkwoord was geboren: ff lekker bonnie´n!

Verder laat ik de verhalen m.b.t. de Asterisk maar in het midden ik denk dat de meeste foto's wel voor zich spreken. Via deze weg wil ik dan ook het gehele Asterisk-team 2008 bedanken voor de schitterende tijd die we gehad hebben. Denk dat we er een paar leuke contacten aan overhouden.

José, Maaika, Miertje, Robbert, Danny, Tom, Elon, David, Marijn het was TOP!

Ondertussen zijn we voor een weekje afgedaalt naar Valencia waar Mel, Lin B en Lin K ons komen opzoeken tijdens hun vakantie. Afgelopen zondag hebben wij ze in de ochtend afgehaald van het treinsstation en naar ons rijdende huisje gebracht. Iedereen bedankt voor de lieve groetjes, kaartjes en kadootjes. Jammer dat niet alles door de douane is gekomen maar we zijn blij dat we nog niet vergeten zijn. Na 2 dagen lekker genieten van de vakantie, ja ook voor ons voelde het als opnieuw vakantie, zijn we gisteren naar Bunol gegaan voor La Tomatina. La Tomatina is het grootste tomatengevecht (foodfight) in de wereld. ´s Morgens om 05.15u de taxi gepakt naar station om vervolgens via trein, tram en weer trein in Bunol aan te komen. We waren goed voorbereidt met oude kleren en stevige schoenen en niet geheel onbelangrijk een zwembrilleltje. Aangekomen in het dorp om iets na negende was het tijd voor een broodje en.... nu we er toch zijn een biertje (deze gingen alleen per liter). Kleine wandeling gemaakt na het centrum en voorgenomen niet in de drukte te gaan staan. Maarja als je er eenmaal bent wil je natuurlijk niets missen en voor je het weet zit je er midden in. Gelukkig viel, gezien de verhalen, de ellende mee en hebben we alles goed en perfect meegemaakt. Wat een evenement, huizen afgeplakt met zeil, 40.000 man in 3 straten gepropt dus vreselijk druk en dan 6 vrachtwagens die 115 ton tomaten neergooien. Het gevecht begint overigens pas nadat iemand een ham uit een met olie ingesmeerde paal weet te halen, dan klinkt er een knal en breekt de hel los. Kledingstukken vliegen door de lucht en de vrachtwagens beginnen te rijden. Na een uur klinkt er een tweede shot en dit betekend einde gevecht. En wat je dan ziet als je richting beek/ingeproviceerde douche loopt om je af te spoelen; overal slippers, t-shirts in een dikke laag van tomaat en water. Een heerlijke zooi, maar wij zijn er bijgeweest; iets om nooit meer te vergeten maar één keer is meer dan genoeg. Hopelijk zijn de foto´s gelukt... weet ik morgen, wat er kan wat tomaat in de wegwerpcamera zijn gekomen : )

Veel plezier met de foto´s en tot de volgende blog.

Adios (of Deo in het catalaans)
Sherry & Tinuz

1. ikke en ikke:
    28 augustus 2008
    We dachten dat we twee schoondochters hadden maar in Spanje zit er ook nog een,wat een stuk zeg,super om te zien wat jullie daar allemaal meemaken,zo veel lol en plezier dat vergeten jullie nooit meer!Waren wij nog maar jong,maar het is jullie gegund hoor!!!!!!!
  2. Dennis:
    29 augustus 2008
    Mooie foto's en een fantastische ervaring zeg, en ik ben mega trots om er een nieuwe broer en schoonzus bij te hebben. Nu is het echt een wijf met een l.l, geintje. Ik heb me kapot gelachen gewoon geweldig. Moet je hier in Amerika niet proberen, want een collega van mij is met een Tazer in zijn reet geschoten toen hij dacht even leuk te zijn. Groetjes een ga vooral zo door.

Big Brother
  3. ikke en ikke:
    29 augustus 2008
    Welke verloren zoon van ons speelt in een rockband?????????Je bent altijd welkom thuis hoor,je blijft toch ons kind nietwaar!Laat eens iets van je horen,en breng dat stuk ook maar mee!
  4. Marieke alias Mikonosh:
    hey mupskes!
    wat een leuke story weer!
    te gek zeg dat sander en anneke er waren!
    en ook de meiden in valencia!
    ik ben ook zeer benieuwd naar die tomatenfoto's! hahaha hilarisch! lijkt me echt een dolle boel!
    sherry had je m'n lange sms nog ontvangen vanuit het chinese nummer??? het was een heeeel lang smsje! hihihihi
    zijn dus weer terug uit Peking! jeetje mineetje dat was echt een belevenis! dolle boel in het holland heineken huis met al die supporters en die huldigingen voor de atlethen die jarenlang hebben getraind om te vlammen tijdens de spelen!
    en die zilver dus van de vriendin van de broer van rutger. het was echt een gegil en een debielenparty op de tribune hahaha heb er echt een lache filmpje van!
    nou, ik ga zo te bed want stapte niet al te fit het vliegtuig in en had een rotte keel van de smog en de airco... en slaaptekort door alle sensatie, dus tja, dan moet het lichaampje effe aan de oplader! haha
    het weekend lekker rustig aan... en dan maandag weer werken. ook weer even wennen maar ook wel weer zin in. nieuw schooljaar dus vanallerlei nieuwe dingen weer met de jeugd! vooral veel lachen met ze he!
    dag drollekes
    dikke smakkerd van deze vis
    smak smak smak
  5. Aukje:
    30 augustus 2008
    Ha vriendjes,

Wat een leuke foto's weer! Ik hoor de verhalen wel van de meiden als ze weer thuis zijn..oeioei!
    Ben benieuwd!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dikke kus (en ook van Ben)
    Auk
  6. manon en ralf:
    31 augustus 2008
    Hey kanjers,

In een woord geweldig, jullie zo te zien de afgelopen maanden. Echt Sharon en Martijn, zo gek als een deur. Jullie zullen ook wel heel hard moet werken en vandaar waren jullie wel toe aan vakantie.

Leuk dat jullie wat bekenden hebben gezien de laatste tijd. De verhalen met die meiden zal ik wel snel horen, ben er ook erg benieuwd naar.
    Als ik t goed heb begrepen gaan jullie nu snel allebei de ouders zien, leuk hoor!
    En dan komt ook t definitieve afscheid van spanje en op naar italie. Ben nu al benieuwd hoe jullie t daar gaan hebben. Genietse en goede reis naar italie.

Dikke knuffel, groetjes van ralf x manonnie
  7. linda:
    1 september 2008
    he bokito & schildpadje

ik heb echt zo'n geweldige tijd bij jullie gehad! Wat geweldig om zo'n weekje mee te camperen. Leuk verhaal tinus en leuke foto's. Raar dat ik nu de foto's zie vanaf mijn bureautje hier op het werk in Eindhoven en vorige week lag ik nog bij jullie in de hangmat. Heel veel plezier met al de visite die nog komen gaat. BEDANKT voor alle goede zorgen!!!
    Heel veel liefs van slingeraapje! xxxxxx-jes
  8. Melanie:
    1 september 2008
    Hai zusje en Tinuz!

Hier zit ik dan....weer achter mijn pc op het werk. Nog steeds dromerig van de afgelopen week! Het was echt fantastisch om een week met jullie door te brengen op de camping. Aleen maar genieten...alle tijd van de wereld! En Tomatina, een belevenis om nooit te vergeten. Ik mis jullie lieverds!
    Bedankt voor de heerlijke week en alvast heel veel plezier met de nieuwe gasten de aankomende weken! Een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllllllllleeeeeeeeeeeeee dikke zoen!

Mel (ofwel zeepaardje)
  9. Tinuz:
    2 september 2008
    Ola,

de fotos van La tomatina zijn gelukt. En ze zijn gaaf geworden!!!!!!

Lin K scanned ze deze week voor ons in en dan zal ik ze on-line plaatsen.
    (uitleg; de fotos zijn gemaakt met wegwerpcamera´s vandaar)

Laterrrrrrrrrr
    Tinuz (himself)
  10. Pietje en "the sisters".:
    4 september 2008
    Olé Sharon/Tinus,

Ik wordt helemaal scheel van de foto's uit de Asterisk.
    Lekker zo'n tomatengevecht, echt iets voor mij, ik ben gek op tomatensap!
    Volgende week ga ik genieten van een biertje in Grubbenvorst? Weten jullie nog waar dat ligt?
  11. Ad Hems:
    6 september 2008
    Beste jongelui,
    Enkele dagen geleden heb ik een bericht gestuurd maar ik zie nu dat het niet verwerkt is.Doe heel veel groeten aan je ouders Martijn en natuurlijk ook aan Ome jan en Tante Nelly.Ik heb zowel naar Nuenen gebeld alswel naar Esbeek maar ik kon niet binnen komen. Groeten verder aan de anderen en bye bye maar weer. Ome Ad uit Balige
  12. jessica:
    7 september 2008
    hey beste mensen,

sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. Jaja Jessica heeft een nieuwe baan en ze is dus erg druk. Wat erop neerkomt dat ik in het weekend dus alleen maar ga stappen en slapen. Dus geen tijd om achter de pc te kruipen, maar eindelijk is het dan zover. (gister thuis gebleven) Wat een geweldige verhalen weer!! Erg leuk om te lezen en natuurlijk de foto's maken het beeld compleet. Heel gaaf. Nou ik ga binnenkort ook op mezelf wonen. Heb een huisje gevonden in het mooie dorpje Bornerbroek. dus volgend jaar kunnen jullie mijn nieuwe stekkie gaan bekijken. Zouden jullie willen laten weten waar jullie zijn vanaf 18 oktober tot 25 oktober? Nog veel plezier en op naar de volgende leuke verhalen.

Groetjes Jessica