El Refugio del Burrito 2

27 mei 2008 - Fuente de Piedra, Spanje

Vanochtend de laaste werkzaamheden verricht op de boederij hier want morgen zullen we weer vertrekken naar een nieuw avontuur. We hebben de afgelopen twee weken veel meegemaakt en gelachen.

We waren niet de enigste vrijwilligers hier, Millie een 25-jarige meid uit Zwitserland is hier een maand en Bruce een 60-jarige Australier kwam een weekje meehelpen. Vooral met Millie hebben we veel spass gemaakt. In het begin een verlegen meisje maar als je haar eenmaal leert kennen kan ze erg scherp uit de hoek komen en in het Duits is dat erg lachen. Millie verbleef in een  van de staancaravanen die ook op een terrein staan en was dus blij niet meer alleen zijn in de avonden. Bijna alle dagen hebben we samen gegeten, helaas was ze vegatarisch dus moet ik, Martijn, mijn vleesbehoefte soms even tekort doen ;)

Op de eerste werkdag werden we door Trevor, de man die voornamelijk zorgt voor het onderhoud, gevraagd of we zin hadden om 's avonds een biertje mee te drinken in zijn stamkroeg. Zijn vrouw, Sue, geeft line-dance les aan een groep Engelse en hierna komen ze op de dinsdag altijd even samen voor een biertje. Ons kennende moesten we lang over dit voorstel nadenken. In dit kleine plaatsje leven ongeveer 400 Engelse, over het algemeen wat oudere, mensen die samen weer een hechte groep vormen. Deze Engelse invasie is mede te merken omdat we gingen lunchen in een typische Engels diner met een Engelse kaart (fish and chips). Daar zit je dan midden in Spanje. Maar gelukkig waren er ook Spaanse tentjes en op de 15e hebben we daar lekker een hapje gegeten ten eren van ons eerste lustrum......

Na een eerste dagen hard werken dachten we dat zaterdag wel verdient hadden om op stap te gaan, dus wij vol goede moed er op uit. Echter vierden een Engelsman zijn verjaardag en was er ook ergens een Spaanse bruiloft aan de gang, het dorp was dus uitgestroven en de meeste kroegen waren zelfs dicht, omdat er niets te doen was zeiden ze. HALLO het is zaterdag!! Hierdoor hadden we besloten om de week erop maar naar Antequera te gaan voor een hapje en het wat betere stapwerk.

Na onze eerste week kwam Bruce, de Australier, ons team van vrijwilligers versterken. Hij kwam aan op een dinsdag en had dus geluk om meteen mee na de wekelijkse borrel van de Engelse te gaan voor een klein drankje. Blijkbaar was het inderdaad te klein voor hem wat de volgende dag is hij alleen het dorp in gegaan voor het kijken van de Champigonsleague finale en kreeg op de terugweg de combinatie van het hek niet open zodat hij er maar overheen is geklommen. Uit verhalen van mensen die hem in het cafe gezien hebben had hij er zat uit. Donderdag is het bingo-avond voor de Engelse colonie dus hup wij naar Oscars, de Engelse diner. Ze smaakte goed en hebben ons prima vermaakt en omdat wij nog stonden te kletsen was Bruce al iets eerder vertrokken. Wij dachten al van 'die rapen we straks wel op'. En zo zou het ook gaan, halverwege de route zagen we een hoopje mens liggen. Uiteindelijk op de fiets gezet en aangeduwd in de juiste richting, Sharon voorop als richtpunt met haar achterlicht en ik erachter ter controle. Bij de ingang ging het remmen niet helemaal goed en daar lag Bruce weer.

Lee onze Farmmanager zei dat ze een lekker tentje kende in Antequera, de Big wok (Aziatisch wokbuffetrestaurant). Toegeven het was heerlijk maarja niet echt Spaans he! Hierna zijn we nog even Antequera ingeweest maar de rest van onze groep waren niet echte stappers dus hebben we rustig aangedaan. Afgelopen zondag waren we uitgenodigt bij Trevor thuis voor lasagna, hier waren meer van Trevor' Engelse vrienden aanwezig en het eten was wederom heerlijk.

De vriend van Lee speelt in een band, en had maandag de 26ste een gig in Oscars en wij konden natuurlijk geen verstek laten gaan. Hoewel het geluid niet na onze maatstaven is was het reportoire goed en zat de stemming er goed in. Ook bij Bruce, Sharon heeft hem 's nachts even de weg gewezen naar zijn camper wat dat lukte hem niet meer alleen.

Ondertussen hebben we allerlei klussen geklaard buiten het vaste poepraap werk en schoonmaakwerkzaamheden hebben we bijna alle hekken geschildert, en dat zijn er veel, stallen van een nieuwe verflaag voorzien en het gras gekortwiekt. Maar Natuurlijk het leukste, veel met de ezels werken. Sharon heeft samen met Millie de ezels regelmatig geborsteld en lekker gemasseerd. Ook doen ze hier therapie voor mensen met een verstandelijke beperking. Dan mogen ze oa ezels borstelen, voelen en een ritje in een kar maken. Dat doen ze natuurlijk alleen met een paar speciaal getrainde ezels die dat leuk vinden. Sharon is mee geweest naar een activiteitencentrum hier in Spanje met de ezels, dat was voor haar natuurlijk helemaal top omdat te zien. Ook zien we nog wat medische aspecten ivm de ezels, de veearts, tandarts en het geven van dagelijkse medicatie en speciale voedingen. erg interresant om te zien.

We halen ons Spaans erg omhoog met het personeel hier, geweldige gekke Spaanse collega's, echt erg leuk allemaal. En ookal spreken we niet helemaal goed elkaars taal toch hebben we al veel gelachen samen.

Vanavond gaan we nog een hapje eten bij Millie's en morgen na het ontbijt laten we de ezeltjes weer achter ons. Snik snik!

Adios Sherry & Tinuz

1. petra:
    27 mei 2008
    Haay hunnies,
    Gaaf weer om te lezen en te zien wat jullie allemaal doen. Nu moet ik zeggen petje af voor al jullie werk. De mensen zijn vast en zeker heel dankbaar. En natuurlijk de ezeltjes ook. Heel veel plezier met het volgende avontuur, dikke zoen uit Fairborn.
  2. Anneke:
    He vakantiegangers!
    Dat klinkt in elk geval erg goed, gezellig en ingeburgerd (behalve wat betreft het eten dan). Het gaat jullie dus allemaal goed af! Jammer dat jullie alweer gaan stoppen bij de ezeltjes, want het klinkt in elk geval als nodig, leuk en interessant werk.
    Hier alles goed. Weinig nieuws. Zijn aan het nadenken over een hutje in Den Bosch, maar zijn nog wel op zoek. Daarnaast even een dagje later op vakantie (want vlucht geannuleerd - balen).
    Geniet er verder van (tja, nogal onorginele afsluiting, maar iets beters weet ik niet te verzinnen).
    Groetjes van Sander & Anneke
  3. Melanie:
    Hi lieverds,

Wat een heerlijk verhaal weer en zo te zien straalt het geluk van jullie af!
    Veel sterkte met het afscheid vandaag van de ezels en de gezellige crew en alvast veel plezier richting de volgende bestemming.

Liefs,
    Mel
  4. Germaine:
    Hoi kanjers

Wat vind ik dit leuk voor jullie. Ik hoorde het van Carola en heb van haar jullie site gekregen. Ik zal het vanaf nu ga volgen hier op de stoel in Nuenen. Wat een avontuur, ik vind dat echt GEWELDIG!! Ik zal alvast een beetje rondkijken hier of er ergens een boerderijtje te koop is want ik zag op de foto's dat jullie daar goed in zijn hahaha....
    Nou heeeeeel veel groetjes van ons en een dikke kus voor jullie!! Ik laat weer wat horen, doei doei XXXXXXX
  5. Aukje:
    Ha luitjes,

Wat een leuke verhalen weer!
    Echt super goed van jullie dat jullie bij de ezel opvang hebben gewerkt. Top!
    Hoop dat het afscheid nemen meeviel (voornamelijk onze mega dierenvriend sharon zal het wel moeilijk hebben!)

Geniet van jullie volgende avontuur!

Dikke kus,
    Auk (en ook 1 van Ben)
  6. linda:
    hallo maatjes uit Nuenen,

Zo te zien en te lezen uit de verhalen vermaken jullie je prima! Wat een speciaal gevoel he, om daar met een heel internationaal gezelschap samen te zitten, te eten en te drinken. Heerlijk toch! Jullie zien er goed en gelukkig uit! Kei leuk dat de gehandicapten bij de ezeltjes langkomen en zeker voor Sharon om dat mee te maken. Leuk hoor.
    Nou geniet weer van jullie volgende avontuur! mis jullie wel hoor!

Kus tante lin (alias linB)
  7. Lonneke:
    hey reizigers!
    Ik heb eindelijk even de tijd genomen om jullie verhalen even bij te lezen! Wat een mooie tijd hebben jullie!! En leuke fotos.. lieve ezeltjes:) haha
    Na die verhalen krijg ik ook erg veel zin om weer weg te gaan..!! Brazilie heb ik er ook alweer opzitten en het was TOP!!! wat een prachtig land!!:)
    Mijn volgende tripje staat ook alweer gepland en wel naar Londen:)
    In Breda is alles prima .. erg druk en vette schoolstress met deadlines en tentamens.. dan kun je beter op jullie locatie zitten:)
    heel veel groetjes van Lonneke en blijf lekker genieten:)!!!!
  8. Bint & Rianne:
    29 mei 2008
    nou ja, als mijn zusje een berichtje post, kan ik natuurlijk niet achterblijven! Klinkt echt goed, zo lekker in spanje vertoeven, werken en lol maken! Er zijn veel mensen die het zouden willen, maar weinigen die het doen. Ik ben benieuwd of jullie nog wel ooit terugkomen als ik dat zo lees!
  9. Bint & Rianne:
    29 mei 2008
    @ Tinuz: natuurlijk snapte ik wel dat je niet echt een ezel mee zou gaan nemen in je bus hoor ;)
  10. Kris:
    30 mei 2008
    Heeee luitjes,
    Zo te zien hebben jullie het nog steeds erg goed naar jullie zin. Mooi werk hebben jullie geleverd bij de ezels echt SUPER!!! Ga nu maar weer lekker genieten... Tot horens!!! XXX
  11. Babette:
    1 juni 2008
    Hola!! Leuk om al jullie avonturen te lezen! En nu dus in Spanje! Ik ben vandaag verhuist naar Estepona (ongeveer 1 uurtje van Tarifa) en begin morgen met een nieuwe baan! Ik zal regelmatig checken waar jullie je bevinden en als dat aan de Costa del Sol is moeten we zeker een borrel gaan drinken toch?!
    Veel plezier en geniet van je avontuur!
    Babette
  12. Pietje en "the sisters".:
    2 juni 2008
    Bueos dias', como esta usted?
    Muy bien,gracias.Yusted?
    Me permite invitarle a cenar esta noche?
    Donde quedamos citados?
    Adios.....
    Nou verwacht ik natuurlijk wel een volgend bericht in vloeiend Spaans van jullie.
    Ik studeer me helemaal te pletter.
    Alhoewel, net genoten van een heerlijke vakantie in de Lutte. Heerlijk was het daar, moesten wel Twents proaten, maar dat heb ik geleerd van m'n schoonzus en iaaa, iaaa verstonden ze daar ook goed.
    Karin heeft zo'n beetje de hele beestenboel daar gered.
    Nu weer hard aan het werk.
    Saludar.
  13. mark en ann:
    2 juni 2008
    hey jonglui,....
    ik heb ff een uurtje de tijd genomen om eea te lezen,..mooie avonturen en verhalen he!!!! en vooral heel fijn om te lezen dat jullie zo'n plezier hebben,... ja,. hier en daar een bierje hoort erbij ! is alleen maar goed om een beetje overal een smaak bij te hebben. ,. de sfeer. En die lieve ezels,..mooi lijkt me dat, vooral dat sharon erzo mee op pad is geweest.
    hier gaat alles gewoon z'n gangetje natturlijk,..ff naar het dorp op vrij reguliere tijden lallaa,.. ann en ik zijn traditie getrouw nog een keer vd fiets geknikkerd,..:)) schaafwondje hier en daar en een hechtpleister aan m'n neus,(je), maar is weer hlemaal opgeknapt.
    zet hem op. ga lekker verder en veel genieten en we spreken weer. houdoe !! lieve groet, mak en ann
  14. jessica:
    3 juni 2008
    hey leute,

heel leuk om weer wat van jullie te zien. Nou moet ik natuurlijk ook wel zeggen dat het ff geleden is toen ik op deze site heb gekeken. Maar als je de echte ezels tussen de ezels zet, ja dan ben je goed bezig!! haha. Nou hier gaat het wel. Sabine wordt morgen geopereerd aan haar knie. Wel iets anders dan mijn operatie. de mijne was gepland en die van haar niet. Afgelopen zondag door de knie gegaan met handbal. dus het is nog maar de vraag of we nog wel naar Zuid-afrika gaan. Maar wel blijven hoop houden. Heel veel plezier saampjes en ik wil ff zeggen dat ik geniet van jullie verhalen en foto's.

Groetjes Jessica
  15. Bianca:
    5 juni 2008
    Hallo,
    Nou heb de verhalen gelezen en het klinkt allemaal geweldig. Veel succes met wat er allemaal komen gaat.
    Groetjes Bianca en collega's OIM Beilen.