El Refugio del Burrito

15 mei 2008 - Fuente de Piedra, Spanje

Vanuit Sevilla zijn we rondgereden via Tarifa, Marokko zien liggen, om zo bij Ronda uit te komen. Via Ronda zijn we naar hier gereden. Jullie kunnen nog wat foto's van Ronda vinden in de map 'Back in Spain'. Ronda was een erg mooi stadje waar we via een tip beland waren. Het doet je erg denken aan 'Lord of the Rings'. Een stadje helemaal op de bergen gebouwd en omringd door diepe afgronden. Daar zijn we 2 nachten gebleven. Daar kwamen we er ineens achter dat we nog maar 80 km vanaf de ezeltjes zaten, dus even gebeld of we wat eerder dan verwacht konden komen, en dat was natuurlijk prima. Een eigen slaapplek is voor ons geen probleem natuurlijk!!! Aansluiten op stroom, beetje water en klaar!

Daar waren we dan eindelijk bij die lieve ezels, helemaal vol verwachting wat er voor ons komen ging. Het zag er allemaal leuk en goed uit. Na het invullen van papieren hebben we onze camper op het terrein kunnen stallen. Gezellig tussen de ezels. De mensen hier zijn Engels of Spaans en erg gezellig en lief allemaal. En de Spaanse spreken niet allemaal goed Engels dus een goede reden om het Spaans weer eens op te pakken. De eerste nacht was even erg wennen, we staan namelijk op het zelfde terrein als alle 82 Ezels, dus je raad het al!!! Veel geluiden die we niet gewend waren in de nacht, Tja buiten mijn eigen ezeltje Tinuz dan he hahaha!!

We werden op pad gestuurd om mee alles op te ruimen, en ja daar hoort een hoop poep bij. We lijken een beetje Geer en Goor op lokatie. Maar erg leuk om dat te doen ten midden van alle ezels. Ze zijn erg lief en worden hier goed verzorgd, ze komen niets tekort. De meeste hebben natuurlijk een heel verleden van, gered vanaf een vleesmarkt tot het ezeltje Hope met haar oren afgesneden door Griekse jeugd. Bah bah, maar goed je ziet ze nu wel genieten en dat maakt het werk meer dan waard. Ook hebben we ze geborsteld erg leuk. En vandaag mochten we zelfs mee kijken met een castratie van 2 ezels, tja Martijn had het zo bekeken natuurlijk. Die begon het zelf ook al te voelen. Maar wel erg interresant om allemaal te zien wat hier gebeurd. Verder doen we ook wat onderhoud, verven van de hekken, en de ezels vinden dat heel leuk om zich daarmee te bemoeien.

Dus dan zijn jullie al een beetje op de hoogte van wat we hier allemaal doen, het bevalt ons in ieder geval erg goed.

Groetjes,

Sherry en Tinuz

1. Martin:
    15 mei 2008
    Hee jullie twee,

Diep respect voor jullie hoor!!!
    ik vind het echt keitof dat jullie zoiets doen voor die lieve beestjes.
    Hier ook lekker weer, een graadje of 25, wordt wel minder, maar ja wel twee weken zon gehad!

heel veel groetjes en nog een goeie reis verder.

die andere Tinus
  2. Melanie:
    ah wat LIEF!!!!!!!!
    Lijkt me inderdaad super leuk om daar te werken, doe je iets goeds voor die lieve dieren.
    Geef ze allemaal maar een knuffel!!!!
    Ik ben heel erg trots op jullie!!!

X Mel
  3. linda:
    He sherry en tinus,

Verrekes goed bezig!!
    Echt leuk dat jullie dat doen. Geeft je weer een boel voldoening denk ik. Geniet je daarna extra van je bierjte! Wat een schattige beestjes trouwens!
    Veel plezier.

x lin B
  4. ikke en ikke:
    16 mei 2008
    Geweldig wat jullie daar doen,erg dankbaar werk,ben REUZE trots op jullie.Fijn dat er nog zulke lieve mensen bestaan!Geef al die lieve ezeltjes maar een aaitje over hun bolletje van mij.Ga ze maar lekker verwennen!!!!! groetjes van een hele grote dierenvriend uit Nuenen.
  5. ikke en ikke:
    16 mei 2008
    Hallo lieve schatten,zou bijna vergeten dat jullie iets te vieren hebben,pak er samen maar een lekker wijntje op!!!!!!!!!!
  6. Tinuz:
    17 mei 2008
    Jullie kunnen altijd een ezeltje adopteren als jullie willen...... kijk maar eens op de site (zie link)
    ;)
  7. manon en ralf:
    18 mei 2008
    he kanjers, echt iets voor jullie voor de lieve ezeltjes zorgen! we zijn trots op jullie! Net weer eens alle foto's bekeken, mooie foto's hoor. Maar ook erg leuk om jullie koppies weer te zien. En wat hebben jullie toch eigenlijk al veel gezien en gedaan. En de kilometers liegen er ook niet om. Ik zou zeggen alvast een goede reis verder en tot t nieuwe verslag. Echt leuk om alles zo bij te houden.

Kus, Ralf en manon
  8. Bint & Rianne:
    21 mei 2008
    He he!

een jaar op vakantie en dan tussendoor nog werken ook! Goed zeg! Rianne en ik kunnen helaas geen ezeltje adopteren, we hebben namelijk niet genoeg plaats op het balkon. We merken wel dat jullie jezelf en elkaar erg goed vermaken...
    enne... volgens mij alweer 5 jaar bij elkaar, of niet?
  9. Tinuz:
    21 mei 2008
    He Bintje,

mag aannemen dat je snapt dat het natuurlijk gaat om spreekwoordelijk adopteren..... alsof wij anders een ezel in onze bus meenemen naar Nederland, hahahah
  10. Wilma:
    24 mei 2008
    Kei leuk die ezels,volgens mij ken ik ze ergens van .ha ha .
    Jullie hebben er al een hele reis opzitten zeg.Goed hoor.Fijn dat alles goed gaat.Toppie.Bedankt voor jullie lieve felicitatie,.Lief dat jullie in Spanje nog aan ons denken.maar ik geloof dat ik jullie ook moet feliciteren .5jaar samen!!!!!!.Op naar de 35 jaar, zo te zien lukt dat wel met jullie.Het is alweer 10jaar geleden dat je d.j.was op ons feesie.Maar nu geen feest maar lekker naar Turkie met ons allen.We hebben er veel zin in.Hele goeie reis verder en veel plezier saampjes!!!!!
    We blijven jullie volgen!!!!!
    lieve groetjes lambert en wilma .
  11. Rogier:
    25 mei 2008
    Mooie verhalen! Doe de ezels de groeten van me. En als je die ventjes tegenkomt die dat oor hebben afgesneden, castreer ze maar! Klootzakjes.
  12. Marjoleine:
    26 mei 2008
    Super wat jullie doen!! Verwen ze maar goed!! Mooie foto's trouwens. veel plezier nog daar!!
    Dikke kus mayo.
  13. ikke en ikke:
    26 mei 2008
    Sterkte als jullie de ezeltjes weer gaan verlaten!!!!!!!!!!!!Heel veel kusjes van de twee achtergebleven en verlaten ezels uit Nuenen!!!!!!
  14. Pietje en "the sisters".:
    27 mei 2008
    Ia, ia, iaaaaah,

tjonge, dat moet een kabaal geven zeg, met zoveel ezels!
    In Belgie is een ezelboederij waar ze heerlijke ezelinnenmelk verkopen en zeep! Nemen jullie wat mee?
    Het schijnt super fijn te zijn voor de huid ( ontdekt door Cleopatra) Ik geniet nu van mijn vakantie in de Lutte. Morgen familiebezoekdag! We gaan er van genieten.
    De temperaturen worden hier al Spaans!Gelukkig zorgen ze in Sterksel erg goed voor ezeltjes, want waar was ik anders terecht gekomen afgelopen december met die oren?

Ia, ia, iaaaah!
  15. mat:
    20 maart 2010
    de lutte is dat niet in nederland? ov? daar woon ik in de buurt , ezelinnen mel een goed idee? en zeep en cosmetica?