Laatste blog vanuit Portugal

9 mei 2008 - Sevilla, Spanje

Ola iedereen die ons volgt!

Ondertussen hebben Portugal verlaten en zijn we weer ´Back in Spain´. Vandaar dat er weer twee nieuwe foto´s albums bij zijn gekomen; ´Laatste blog vanuit Portugal´ en ´Back in Spain´.

Via een route langs de schitterende Zuidwest kust van Portugal en nog een stukje binnenland zijn we zoals jullie al hebben gelezen aangekomen in Sagres. Omdat het hier nogal flink waaide zijn we na twee dagen door gereden net om het hoekje uit de wind naar het plaatsje Luz, dat ligt tegen Lagos aan. (een soort van Gerwen van Nuenen zeg maar alleen dan groter)

Dit klinkt misschien bekend in jullie oren omdat hier vorig jaar dat meisje van Mc Cann is zoekgeraakt terwijl de ouders aan het uiteten waren, beetje vaag maar wel verschrikkelijk. Wij hadden van te voren geen idee dat dat hier was. Echter was het precies een jaar geleden en dus stond de krant er weer vol van en was er ook wat pers, hebben wij niet veel van mee gekregen gelukkig. Er hing nog wel af en toe een poster op de raam met haar afbeelding erop.

Op de camping waar we stonden kwamen we meteen in contact met een echtpaar uit Wales, Peter en zijn vrouw Meriel, die de bus kwam bewonderen. Hij was zelf monteur en reed ook een VW-bus zoals wij, alleen dan geen camper, overigens was hij hier op de motor. Hij merkte op dat de onze bus een beetje raar geluid maakte en bood aan als we wilde een kijkje te nemen. Dit had hij natuurlijk niet tegen dovenmansoren gezegd. Samen met mij heeft hij de motor nagekeken en wat aangepast, oud onderdeel teruggezet (was een verkeerd onderdeel geplaatst) en alles schoongemaakt. Nu loopt hij weer een stuk mooier. Ondertussen hebben we een hoop tips gekregen hoe we zelf het een en ander kunnen doen. So Peter if you read this, thanks again for your help and kñowledge. Keep it nice and clean! Helaas doet het volgende zich al weer voor, de versnellingsbak doet het  niet helemaal optimaal maar we hopen dat dit de komende weken ook nog ergens te laten checken. Even de ANWB raadplegen. Het Waleskoppel vertrok de zelfde dag als ons dus laatste avond gezelling met een wijntje en een pilske wat gekletst, altijd weer goed voor ons Engels he! Het was een ontzettend leuk en lief stel en het was leuk dat we ze tegen zijn gekomen. Verder zaten daar veel Nederlanders en iedereen vind onze bus en wat we doen zo leuk (en dat is ook), dus we krijgen veel tips en genoeg aanspraak.

Verder hebben tijdens ons verblijf in Luz een heerlijke wandeling gemaakt van Luz naar Lagos en via de kust weer helemaal terug. Hierbij kwamen we langs allemaal schitterende strandjes (zie foto´s) en hoewel de zon stevig branden op onze hoofdjes was het zeker de moeite waard er zes uur over te doen. Helaas was de camping in grote verbouwing voor het hoogseizoen dus halverwege de week hebben we onze Joker een keer verplaats om wat minder in het stof te zitten. Jammer alleen dat ze overal tegelijkertijd bezig zijn, niet echt logisch!

Iets vlugger als verwacht zijn we terecht in Spanje gekomen. het laatste stukje van de Algarve zagen we niet echt iets waar we wilde stoppen dus maar de grens overgegaan voor goedkopere benzine (Portugal €1,45 Spanje €1,15). We hadden als tip gekregen om het dorpje El Ricio te bezoeken was in stijl was van het wilde Westen, zanderige paden, veel paarden en mensen in klederdracht. Eenmaal daar aangekomen zagen dat het erg druk was en dat er een soort van feest was, mooi dat nemen we dan lekker even mee. Leven in de brouwerij. Helaas op de camping aangekomen bleek er een festival te zijn en de tarieven voor een campingplaats was meer dan €100,-- per nacht. Jullie begrijpen dat we volgende week nog niet terug in Nederland willen zijn en hebben dus gekozen om maar verder te rijden. Omdat er verder niets in de buurt was van een camping of camperplaats zijn we doorgereden naar Sevilla. Hier staan we op een lelijke camping in een stadje aan de rand van Sevilla. Dus vandaag Sevilla in en morgen weer verder.

Ondertussen heeft Sharon contact gehad met een organisatie die verwaarloosde ezels  opgevangen. Ze hebben voor hun park geen toegansgprijs maar leven van donaties of vrijwilligers. De mensen die Sharon kennen weet dus al wat we gaan doen. Voor nieuwsgierige en mensen die misschien wel een ezeltje willen adopteren dit is hun site: www.elrefugiodelburrito.com. We hebben ondertussen al een mailtje terug gehad dat we erg welkom zijn. We verwachten hier binnen twee weken te zijn om de handen weer eens uit de (korte) mouwen te steken.

Adios dus weer

Tinuz & Sherry

1. Dennis:
    9 mei 2008
    Olla los travelantos des Hollandios? Wederom mooie foto's zeg. Wil graag twee lokale werkloze ezels adopteren (Koeman en Rijkaard), maar ze staan niet meer op de site. Veel reisplezier en Big Brother will be watching you!!!
  2. jessica:
    9 mei 2008
    hey mensen van het goede leven,

Nou ik heb afgelopen woensdag een knie operatie gehad. Ze hebben mijn pees schoongemaakt en gehecht. En het is nu aan het herstellen. Maar ja zoals jullie weten is het pinksterfeesten bij ons in het dorp. Dus ik zal het niet zo beleven en feesten zoals ik het gewend ben. Maar ik denk dat ik vanavond toch maar ff de tent in duik met krukken. Voor de rest wilden Sabine en ik graag een lekker lange vakantie. Wij wilden eerst naar Australie maar dat is iets te duur. Dus wij maar een reis boeken naar zuid-afrika. Wild life trok ons ontzettend. Wij een auto huren, maar nu horen we allemaal horror verhalen over overvallen en criminaliteit. Dus hebben toch maar ff een georganiseerde reis erbij geboekt. Uiteindelijk zijn we net zoveel geld kwijt als we naar Australie zouden gaan. hahaha. Wat een dombo's. Ja ja twee meiden uit het oosten van het land op safari.

Hey nog veel plezier en ik wacht weer op jullie nieuwe verhalen.
    Nog bedankt voor jullie smsje

Dikke kuzzz Jessica
  3. ikke en ikke:
    13 mei 2008
    Er is toch niks mooier voor een moeder om je kind zo gelukkig te zien!!!!!Dikke Kus uit een zonnig Nuenen!!!
  4. Melanie:
    13 mei 2008
    Hi zusje!

Wat hebben jullie het saampjes toch goed he!
    Succes met de ezeltjes!

Liefs,Mel
  5. Bruur:
    14 mei 2008
    Bruur,

Geweldige foto's!! Genieten van het heerlijke weer en de prachtige omgeving. Hier in Nuenen gaat alles toch wel zijn gangetje. Veel plezier in Espana!

Groeten,

Bruur
  6. Marjoleine:
    15 mei 2008
    Hoi Mopjes, Nog bedankt voor het lieve verjaardagskaartje. Het feest was super en ik heb nog een borreltje gedronken op jullie! Wat een leuke dingen die jullie zien en doen. Sharon pas je wel op! Een ezel in de joker lijkt me geen goede combi en ik weet ook niet of die in de achtertuin past!!

veel plezier nog samen.
    Dikke kus mayo
  7. Pietje en "the sisters".:
    27 mei 2008
    Ola, Sharon en Martijn,

ik ben gek op ezeltjes, misschien een paar adopteren namens Providentia, ik zal de direkteur eens vragen?
    Een man uit Nederland wilde met een ezel naar Santiago de Compastela. Helaas wilde de ezel maar tot Katwijk aan Zee. Slimme ezel!Was het nieuws in de Pers van vandaag.
    Voor alle ezeltjes een dikke knuffel van ons!