Na de ezels

11 juni 2008 - Malgrat de Mar, Spanje

Na de geweldige tijd bij de ezels hebben we Granada bezocht, de eerste overnachting op de passanten/stads camping was erg wennen zo zonder de geluiden van de ezels. In Granada zijn we bij, maar niet in, het Alhambra geweest. Hoewel het voor veel mensen een must is hadden wij na al vele steden bezocht te hebben hier niet zo behoeften aan en bovendien moest je van te voren reserveren. Tja als je al heel wat kerken/kathedralen gezien hebt ben je misschien verwent. Verder vonden we Granada niet veel verrassend. Hierna zijn we doorgereden voor een rit richting Almeria, zuid-oost Spanje, door een soort van westernlandschap. Deze locatie zou blijkbaar ook gebruikt zijn voor meerdere bekende films als wij goed zijn ingelicht.

Na deze rondrit zijn we aan het eind van de middag uitgekomen bij een mooie camping in Isla Plana. Deze heeft twee mooie zwembaden waarvan het water elke dag vervangen door vers warm zeewater. Hoewel het zout is was het super lekker.

Op weg richting Valencia, om een camping te reserveren voor de eerste geplande bezoekers, hebben we een stop gemaakt in Gandia. (gedeelde eerste plaats op de ranglijst lelijke campings) Omdat we wat problemen hadden met de versnellingspook en wat backing-fire hadden (knetterend geluid uit de uitlaat) hebben we via de ANWB een garage gezocht. Hier is alles gelukkig binnen een paar uur weer gemaakt. We bleken 3 van de 4 schroeven van de versnellingspook te zijn verloren (oeps!), verder is het een en ander bij de motor weer bijgesteld zodat het knetteren verholpen zou moeten zijn. Kosten € 95,- Maargoed als we nu weer vooruit kunnen is het het geld waard.

Ondertussen staan we wel weer op een mooie leuke camping en hebben deze gereserveerd voor de komst van de dames (Mel P, Lin B, Lin K) We hebben de kust nog wel afgezocht voor wat dichter bij Valencia i.v.m. het tomatenfeest, maar dat waren allemaal meer moestuinen dan campings waar we nog niet opgebaard gevonden willen worden. Hahaha.

Ondertussen zijn we het toeristenhol ingekropen, we zitten nu in Malgrat. Tja normaal zouden we hier niet lang blijven want het echte Spanje is het niet, maar voor wat werk moeten we natuurlijk hier wezen. Daar hebben we een oude bekende, Maaike, opgezocht. Laat zij nou met haar vriend daar een o.a. Hollands feestcafe runnen!!! Na een heerlijk ¨12-uur-in-de-middag-pilsje¨ is eruit gekomen dat a.s. vrijdag onze eerste werkdag(avond) word. Ja we moeten ons natuurlijk weel eerst even bewijzen he!!!

Dus of dat is gelukt horen jullie next time

Hasta Luego,

Tinuz y Sherry

PS zal op korte termijn hier nog wat foto´s bijzetten!

1. Anneke:
    11 juni 2008
    Nou, dat klinkt nog steeds goed hoor! Gaan jullie nu drie maanden bij dat feestcafe werken? Ben erg benieuwd!
    Wij hebben inmiddels ook een huis in Den Bosch! Verder alles eigenlijk z'n gewone gangetje.

Groetjes van Sander & Anneke
  2. Dennis:
    12 juni 2008
    Hey Reizigers wat tof dat jullie daar werk hebben gevonden. Ik weet zeker dat iedereen "amazed" zal zijn van jullie kunnen in de horeca. Zuip en Feesthemel 2008!!!. De spreuk en doelstelling voor jullie de komende zomer moet dan ook zijn "Wij krijgen Malgrat plat!!!".

Groeten Big Brother and the Ohio wild bunch
  3. ikke en ikke:
    12 juni 2008
    Voor een geslaagde vakantie met zon zee muziek bier en wijn,moet je in Malgrat bij Sharon en Martijn zijn!Zet hem op in de Asterix!!!!!!!!!groetjes Pap en Mam!
  4. Pietje en "the sisters".:
    12 juni 2008
    Ola, hoe komt Asterix nu terecht in Malgrat?
    Hij woonde toch in Gallië ( Frankrijk toen 2000 jaar
    geleden?)

Nou feest vieren konden die Galliërs wel, dus dat zit vast wel goed daar in de Asterix!
    Ik krijg ineens heeeeeeeel veeeeeeeeel trek in everzwijn.
    Ga je ook nog zingen in de Asterix, Sharon?
    Je kunt het in ieder geval veel mooier dan Assurancetourix, gaan de gasten vast erg genieten.

Sukses aankomende vrijdag!
  5. Albert en Johanna:
    14 juni 2008
    Hoi Sharon en Martijn,
    We lezen regelmatig jullie berichtjes en zien dan dat het nog steeds gezellig is.en nu weer een beetje Hollands in de Asterix,We wensen jullie veel geluk en plezier toe.Groetjes
    JOHANNA en ALBERT.
  6. ikke en ikke:
    16 juni 2008
    Wat leuke foto`s,Oranje staat jullie goed,een mooier visitekaartje van Nederland bestaat niet!!!!!!!
  7. peter:
    hallo daar,
    Als ik zo alles eens lees, dan gaat het jullie bijzonder goed daar.
    Geniet er nog maar van an als we in sept een paar weken op vakantie gaan informeer ik nog wel eens waar jullie zitten.

Groetjes,
    Peter
  8. linda:
    He luitjes,

Wat enorm gaaf dat jullie in een Holland kroeg werken. Echt weer iets voor jullie!!! Wat leuk die foto's van jullie geheel in het oranje. Je ziet het wel; oranje reikt heel ver dit jaar. Ik mis jullie wel hoor, dus het is maar goed dat ik jullie over 2 maanden zie en mee kan snabbelen van die lekkere tapas. You get what you see, toch? Goed bezig; werken en geld verdienen en ondertussen lol maken, wat wil een mens nog meer! Ook wel fijn om even een "thuis" te hebben denk ik. Heel veel plezier daar in Malgrat. (enne..news travels fast...34 bier??? met z'n 2en?....ik had niets anders van jullie verwacht...ben trots op jullie!!!)
    Dikke kus Lin B
  9. Aukje:
    17 juni 2008
    Ha maatjes,

Wat een leuke foto's weer! Echt helemaal Sharon en Martijn hahahaha. En zo te zien wordt oranje ook in Spanje goed vertegenwoordigd!
    Super dat jullie samen in de kroeg kunnen gaan werken, goed geregeld maatjes!
    Heel veel plezier daar in de Asterix!

Dikke kus,
    Auk
  10. Marjoleine:
    18 juni 2008
    Ha mopkes, tja centjes verdienen moet ook gebeuren.
    Dat wordt vast super!! Van die 15 jarige jongens en meisjes zat de kroeg uitdragen, helemaal leuk!! Veel succes vrijdag! En nog heel veel plezier! Dikke kus mayo en mies
  11. Tina:
    18 juni 2008
    Hoiii,

Malgrat de Mar.....ohohoh daar heb ik veel goede herinneringen aan, en ik denk jullie dadelijk ook!!!
    Erg leuk om te lezen dat het goed gaat en dat jullie veel interessante mensen tegenkomen. Ik denk dat dit in Malgrat van een heel ander soort zal zijn, die mensen, maar dat zal het werken weer leuker maken. Veel plezier en succes daar!

groetjes Tina
  12. Melanie:
    20 juni 2008
    Hai schattekes!

Ik ben gisteren terug van mijn weekje Rhodos. Het was wederom super om bij mijn mannetje te zijn. Vandaag (vrijdag) toch maar gaan werken, BAH!
    Ik heb net als jullie heel even kunnen genieten van een fantastisch vrij gevoel,zon, zee, strand en het heerlijke buitenleven. Wat is het toch prachtig he! Ik ben dan ook stikjaloers op jullie! Ik ga nu maar weer ff sparen voor mijn volgende ticket naar Griekenland en uiteraard mijn weekje naar jullie!
    Have fun!
    Mis jullie.

XXX
  13. maria:
    21 juni 2008
    hoi sharon en martijn kei gaaf wat jullie allemaal beleven zeg,ik volg jullie op mijn pc.ga zo door.wauwwwww.je snapt het al he ik ben de zus van harrie van klaver 5 van provedentia.met harrie gaat het vandaag goed?? morgen zien we wel weer.veel plezier samen,en ik meld mij wel weer.dag groetjes en een dikke knuffel van ons.xxxxxxxxx
  14. Karin:
    22 juni 2008
    Hoi Martijn en Sharon,

Nou ik heb al een tijdje geen tijd gehad om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken. Nu heb ik ff tijd dus ik heb alles bij gelezen en bekeken!

Jullie hebben zo te lezen echt wel een leuke tijd! Maar wat leuk dat jullie in Malgrat in de Asterix gaan werken! Ben ik 2 jaar op een rij op vakantie geweest en daar zaten wij iedere avond! Maar nu jullie er gaan werken, wordt het nog gezelliger!

Ik wens jullie nog een leuke en gezellige tijd toe en geniet ervan!

Xxx Karin
  15. Marjon:
    23 juni 2008
    Hey mensen van het goeie leven!
    Wat een leventje hebben jullie zeg; beter vertoeven dan bij de Van de Schoorhof....en ik kan het weten!
    Veel plezier en lol hoef ik jullie niet te wensen volgens mij alleen maar genieten wat jullie doen....heeerlijk!!!!
    Veel plezier komende tijd in Malgrat!
    X Marjon
  16. manon en ralf:
    24 juni 2008
    he schatjes, sorry sorry, heb al een tijd niet meer op de site gekeken. Ben jullie echt niet vergeten, maar heb t een beetje druk gehad. Maar bij deze dan weer. Even alle verhalen weer gelezen. Echt top daar in Malgrat. Jammer maar helaas kan t oranje weer terug de camper in. Wat n bruine koppies hebben jullie, lekker hoor! Vet hoor dat jullie die meiden straks gaan zien. In gedachte zijn wij daar ook bij. Over n week gaan we met de motoren weer naar oostenrijk, heerlijk 2 weken weg. Mis jullie wel zo bij alle gezellige feestjes. Nou genietse nog daar in Malgrat en niet te vergeten ook hard werken.
    Doei lieverds, gr van Ralf, see ya! xxxxxxx Manon
  17. Germaine:
    25 juni 2008
    Holla

Nog een keertje, mijn reactie staat bij de foto's geplaatst, dus moet je daar even lezen!!

Heeeeel veel liefs en groetjes van ons!!
    Berry en Germaine