Portugal

21 april 2008 - Lisbon, Portugal

Allereerst iedereen bedankt voor alle leuke en lieve berichten via deze site, hotmail en/of sms. Hoewel we misschien niet overal meteen op reageren lezen we ze wel allemaal en waarderen het echt. Super om alle reacties te lezen.

Het is ondertussen alweer even geleden dat we een blog hebben geplaats maar eerder hadden we dan ook geen toegang tot internet. Nu zitten we in een internetcafé in Lissabon en het up-loaden van foto's gaat hier helaas niet dus die houden jullie nog te goed van ons.

Maargoed even een overzicht van onze belevenissen de afgelopen 2 weken.

09-04-08

Vanuit Oleiras, Spanje, zijn we Portugal ingereden richting Porto. In het plaatsje Lavra hebben we een camping gevonden, helaas was deze een stuk minder dan dat we gewend waren dus al besloten deze alleen te gebruiken als basis om Porto te bezoeken. De trip van de camping naar Porto was met de bus anderhalf uur en kosten slechts € 1,30, da's te doen he? Porto is een mooie grote oude stad en we hebben hier heerlijk rond gewandeld om uiteindelijk 's avonds te hapje te eten in het centrum. Het vinden van een restaurant na onze zin koste wat kruim maar het was het lopen waard. Later die avond zou er nog een braziliaanse band spelen maar helaas konden we die i.v.m. de bus terug niet meer zien. Wel hebben we daar een man uit Brazilie ontmoet, hij was op terugreis vanuit Geneve na bezoek van familie. Hij logeerde in het hotel boven het restaurant en was natuurlijk benieuwd naar de band. Met hem hebben we nog even gezellig zitten kletsten tot dat wij de bus moesten halen.

11-04-08

De dag erop zijn we gereden naar S. Jacianto, erg mooie omgeving (o.a. een lagune) maar helaas minder weer en weinig activiteit vandaar dat we het maar bij twee nachten hebben gehouden. Hebben nog wel met onze mountainbikes het strand bezocht maar zoals het woord als zegt zijn ze daar niet voor bestemd. Mede dankzij de zegen van boven een een soort van mini tsunami (golf tot aan mijn knieen van Martijn) zorgen voor een nat pak.

13-04-08

Volgende bestemming was S. Pedro de Moel, mooie maar simpele camping aan de rand van een pitoresk dorpje 300 meter van het strand en zee, erg mooi! Hier zijn we ook voor het eerst mensen voor de tweede keer tegengekomen tijdens onze reis. Onze bus werd herkend :) Verder nog een Duits koppel ontmoet die ook met een VW T3 op pad waren, natuurlijk niet zo mooi als die van ons. Hoewel we ze pas 15 minuten kenden kregen we al het adres van hun voor een warm bad en een hapje in Munchen als we geen geld meer hadden om reis af te maken.  Altijd handig, je weet maar nooit!

17-04-08

Nu zitten we in Guincho, een half uurtje met de trein van Lissabon. In de buurt is een leuk stadje, Cascais met een haventje en een strandje en in de buurt zijn er genoeg activiteiten te doen. Maar het weer weet hier nog niet wat ie wil (regen-zon-regen-zon). Eergisteren hebben we Sintra bezocht erg mooi stadje met een kasteel wat lijkt gestolen uit de Efteling. Maar dat moet je op de foto's zien. Die hou je dus nog te goed van ons. Nu zitten we in Lissabon, hebben al wat gezien van de stad maar hij is zo groot dat we waarschijnlijk de helft missen. Er mooi (wederom) en gelukkig hebben we een stralende dag. Martijn heeft ondertussen zijn Telegraaf weer gehaald om een beetje mee te genieten van de feestvreugde van PSV.

Samengevat bevalt het ons nog prima en we hopen binnenkort de foto's on-line te kunnen zetten.

1. Anneke:
    He Sherry & Tinuzzz,

Nou,nou dat klinkt allemaal errug goed. Fijn dat jullie zo genieten van jullie mooie reis! En nog leuke plekjes aangeboden krijgen ook - moet je doen, altijd leuk(verteld mijn vader van zijn vroegere tochten tenminste)!
    Ben benieuwd naar de foto's. Trouwens, ook erg gaaf om wilde paarden tegen te komen.
    Geniet ervan, en Sherry alvast een heeeeeellleee fijne verjaardag! Maak er n moi feesie van!
    x Anneke
  2. Rogier:
    21 april 2008
    Ah mooi! Portugal is geweldig! Een tip, rijd niet naar het zuiden, het gaat je tegenvallen denk ik; maargoed, dat is aan jullie om te beoordelen. Gewoon lekker relaxt een paar dagen in Lisboa blijven, genieten van de heerlijke wijk Baixa en natuurlijk de Docka's (Avenue de Brasilia afrijden, dan kom je er vanzelf). Als je meer tips wil, kijk maar even op mijn website van een aantal jaren geleden. (http://nijmegen.lommers.org/portugal/) De Expo is trouwens ook een aanrader, zeker als je nu ietwat slecht weer hebt. Dit ligt ten oosten van Lisboa, 30 minuten rijden. Als je nog een dagje over hebt moet je via de N9 naar Ericeira rijden. Dit is een heel klein badplaatsje met allemaal hele mooie witte huisjes. Prima om een middag rond te lopen i.i.g. En in Lissabon zelf moet je natuurlijk Castello de Jorge hebben gezien EN de mooie wijk "Bairro Alto". Dit is een beetje de wijk van de jeugd cq. studenten. Het is de gewoonte om daar 's avonds met een fles witte wijn buiten een beetje te ouwehoeren... erg gezellig en zeker niet met je eigen auto gaan, maar lekker met "trammetje 28", dan zie je ook nog eens heel Lissabon by tram. Whaaaaaaaaa ik wil terug!

Veel plezier in het mooie land Portugal!
  3. Rogier:
    Website is dus: http://nijmegen.lommers.org/portugal/

(Martijn, misschien kun jij dat laatste hekje weghalen?)
  4. Melanie:
    Hi lieve zus en Tinuz!
    Leuk om weer eens iets leuks te lezen over jullie ervaringen. Wat hebben jullie het toch goed!
    Ik mis jullie!

Dikke kus,
    Mel

p.s. tis hier maar saaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiii
  5. Ingrid en Bart:
    Hallo schatten,
    Wat hebben jullie het toch slecht zeg ben blij dat ik mag werken al da rijden en van die leuke steden bezoeken poe poe is zeker heel vermoeiend hahaha.
    Gaaf man alemaal lijkt me heerlijk doen waar je zin in hebt.Heel veel plezier nog genietse dikke x en een knuffel ps mis julie wel hoor raar om julie zo lang nie te zien.
  6. Ben:
    He Sharon & Tinuz,

Hoe is het met julie dan? Zo te lezen wel goed. (Misschien kan ik beter zeggen helemaal top) Super leuk zeg. Geniet er lekker van. We missen jullie wel hier, en Tinuz wie gaat me nu geluk brengen in het casino! Nogmaals geniet er SUPER van! Groeten en veel liefs Ben.

Ps: sorry dat het ff duurde voor ik iets van me liet horen, maar heb wel aan jullie gedacht. :0)
  7. saskia:
    Ha lieverds,
    Fijn om weer wat van jullie te lezen. Word wel bij elke regel steeds jaloerser..... haha! Nee hoor, heel leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben en leuke dingen meemaken!
    Ben erg benieuwd naar de nieuwe foto's!
    Dikke zoen en een poot van Sjors en Sjimmie
  8. Eva:
    22 april 2008
    Hello, mensen van het goeie leven!!

Leuk om weer iets van jullie te lezen...maar krijg er wel vaak een jaloers gevoel van...GGRRR!! Hier begint het voorjaar ook goed door te komen dus de hempjes en de rokjes kunnen weer aan op de tennisbaan. Dan heb ik het mooiste beroep van de wereld.

Ik zal er eentje op jullie nemen als we met koniginnen dag in eindhoven city rondhangen.

Dikke KUS XXX

Liefs Eva
  9. Dennis:
    Hey Zoes em Tinoes,

Helemaal TOP wat jullie allemaal hebben meegemaakt tijdens de afgelopen weken. Ben benieuwd naar de foto's. Hier in de VS verloopt alles wel okay. Druk met het organiseren van het Koninginnedagfeest. Zal de foto's versturen naar jullie........Pijzen kunnen waar dan ook ter Wereld feestjes geven ennuh........flink ZAT worden!!!

Big Brother en aanhang
  10. Marjoleine:
    23 april 2008
    Hallo Lieve schatjes.

wat maken jullie allemaal leuke, mooie dingen mee!Een beetje jalours ben ik wel hoor!! Zondag hebben jullie een mooi feest gemist maar ik denk dat jullie die daar ook genoeg zullen hebben. Hier begint het eindelijk weer lekker weer te worden, dus de BBQ kan al weer bijna aan!!
    Veel plezier daar en tot snel!

Dikke kus mayo en mies!
  11. Linda (de buurvrouw):
    23 april 2008
    Hey Sherry en Tinuz,

Als eerste bedankt voor jullie verjaardagskaart hij was ruim optijd binnen Thanks !
    Jammer dat jullie niet op mijn feestje kunnen komen. Ik zal de twee grootste feestbeesten wel missen hoor !
    Ik mis de gele bus nog steeds op de perkeerplaats!
    Geniet van jullie trip.
    Groetjes Linda
  12. linda:
    He scatjes,

Kei leuk om die verhalen te horen en foto's bedenk ik er wel even bij, totdat ze op de site staan! Al mis ik de gele bus op MIJN parkeerplaats niet, ik wil jullie wel bedanken voor de verjaardagskaart! Top dat jullie dat niet vergeten zijn. Volgende week gaan we de vlucht boeken voor een bezoekje aan jullie in augustus, jullie horen het wel zodra het geregeld is! Heb er zin in!!!! KUS lin B
  13. Tinuz:
    Hey Rogier,

Heb je overbodige berichten verwijderd (wat een spam allemaal hahhah). Bedankt voor je tips. We hebben ze genoteerd!

We hebben besloten de camper te verplaatsen naar een camping IN Lissabon. Omdat we niet graag onze camper gebruiken voor dagtochten, praktisch omdat we dan heel ons ´huis´ moeten ombouwen en voor de veiligheid omdat een camper natuurlijk erg in de smaak valt bij de ´gelegenheids´en ´beroeps´dieven. Dus nu kunnen nog even op ons gemak genieten van deze mooie stad. Ipv de trein om half acht al terug te moeten pakken.

Groetjes!
  14. sherry:
    hallo mopkes en mopperinnekes,

wat lief al die reacties van jullie. zo hebben we iedereen toch een beetje mee op reis he!!!
    ben ik blij en gelukkig?? JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
    maar dat zal wel duidelijk zijn.
    we zien veel doen veel maar relaxen ook op z'n tijd.
    heerlijk deze vrijheid, is iedereen aan te raden.

bedankt voor al jullie interesse in ons
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    sherry
  15. ikke en ikke:
    24 april 2008
    Hé fijn he lekker op vakantie met je luie reet in de zon maar omdat jullie er niet zijn en PSV kampioen is geworden heb ik al jullie bier op moeten drinken met het gevolg drie dagen koppijn bedankt
  16. Helma:
    27 april 2008
    AAAHHHHH!!!! JALOEOEOEOEOERRSSSSS!!!!
    ;)
    Jeetje, zelfs op papier en foto komt het over hoe geweldig jullie het hebben.
    Echt super tof voor jullie! Hard er voor gewerkt, en nu hard ontspannen. Lekker hoor.

Nou... Nick en ik hebben ook bijna vakantie. Wel te verstaan 6 hele dagen achter elkaar!!! :) En het is hier momenteel super weer. Dus wij hebben ook niet te klagen. Nu de bbq aansteken en we drinken er een op jullie.

Dikke kussss! Helma & Nick
  17. Aukje:
    Ha schattekes!

Wat een leuke verhalen weer! Zo blijven we goed op de hoogte en is het net of we er zelf een beetje bij zijn :-)

Dikke kus uit het nu weer regenachtige NL.

X Auk
  18. Piet and sisters:
    Hola,
    hoera, het wordt zomer in Holland.
    Hoewel het nu met bakken uit de lucht valt, was het
    het afgelopen weekend echt terrasjes weer! Mijn eerste dikke sorbet al binnen op het terras in Sterksel.Het was zo lekker dat ik er een lachbui van kreeg en daarna een hoestbui, met het gevolg dat Gerda onder de sorbet zat!
    Hoe smaken de sorbets in Portugal?
    Disdag 29 april is het koninginnebal, ik ben er helemaal klaar voor met oranje shirt en hoed.
    Oh,ja, voor het geval Tinus de agfelopen dagen geen telegraaf heeft kunnen vinden:
    Feyenoord heeft de KNVB beker gewonnen !!!!!!!!!!!
    Feest dus in de Kuip!

En Sharon, de poes is zwanger en het konijn schijnzwanger.
    En ik was vorige week met Karin op een zorgboerderij, in Soerendonck op visite, dat was super.

Geniet van jullie dagen in Lissabon,
    saludar.....
  19. ikke en ikke:
    28 april 2008
    wie is er bijna jarig ???????????????????????????
  20. Marcel:
    Hoi lieve peettante,
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik wilde eigenlijk naar je toekomen voor een flinke knuffel, maar mijn pappa en mamma vinden het iets te ver voor mij en mijn driewieler. Veel plezier vandaag en lekker taart eten.
    Dikke kus en knuffel!
    Tobias
  21. Eva:
    Hee lieve sharon,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! ik hoop dat Martijn de ballon al voor je heeft opgeblazen en dat je ondanks de afstand mij toch heel hard hebt horen zingen! Helaas paste de taart die ik voor je heb gekocht niet in een envelop dus dan eet ik dan zelf maar op. Hee lieverd, fijne verjaardag!
    liefs Eva
    en ook namens Rogier
  22. Bint & Rianne:
    he apke!

van harte gefeliciteerd met je verjaardag he!

Rianne en Bas!
  23. ikke en ikke:
    29 april 2008
    Nog een uurtje en dan klinken we zoals afgesproken,samen op jouw verjaardag!!!!!!! Dikke Kus 27 keer!!!!!
  24. ikke en ikke:
    29 april 2008
    Lief bazinnetje,hartelijk gefeliciteerd met jouw verjaardag!Ik heb vandaag al 27 worteltjes op.Goed hè,heel veel konijnenknuffeltjes van mij!!!!!! BIKKEL
  25. elly van tien:
    30 april 2008
    Hallo Sharon wel een beetje laat al maar toch nog van harte gefeliciteerd met je 27 lentes heel veel lieve groetjes en veel plezier daar met jou Tinuz.we volgen jullie verhaaltjes en de fotos.Nog een fijne reis en genieten he!Groetjes en xxxxxxxxxxjes.
  26. aro:
    30 april 2008
    Ha collega's,

Gaaf hoor...Sorry Sharon ben een beetje je verjaardag vergeten maar alsnog een dikke X en van harte gefeliciteerd van mij en mijn familie.....nog een mooi kado gehad van je vriendje???

Heb vorige week trouwens in de ZINN gewerkt. Je weet wel ook een beetje NEP. Ben ooit 11 jr geleden als ober bij Bartje begonnen en nu ook weer bij de opening..is een gave tent geworden. ligt ook wel in jullie straatje. Van bart vond ik het mooi maar dit is zeker zo mooi..tja toch wel leuk zo af en toe uin de horeca..nou ik wens het jullie en SYS!!!

groetjes

Aro, Fanny en Vince
    ps Vince is vorige week voor de eerste keer naar de kapper geweest. ging helemaal goed, alleen nu wordt hij echt baby af en steeds meer een peuter..